02187273

امنیت تلفن ویپ ۲

امنیت تلفن ويپ – بخش دوم

نکات ابتدایی را در بخش اول امنیت ویپ ، بررسی کردیم. دانستیم که باید ابتدا قبل از خرید سرویس با ارائه دهندگان ویپ مشورت کرد و از آن ها بابت امنیت تلفن ويپ پرس وجو کرد و سپس نسبت به پروتکل انتخاب ویپ اطمینان یافت. در ادامه سایر نکات را بررسی می کنیم.

حفظ امنیت تلفن ويپ

بعد از خرید سرویس و راه اندازی تلفن ویپ ، باید تنظیمات دیگری را در پروفایل کاربری انجام دهید تا از امنیت تلفن خود مطمئن شوید.

پیکره بندی برنامه شماره گیری
این بخش ، امکان برقراری تماس از طریق یوزرنیم و پسوردی که از قبل تعیین شده است فراهم می کند. دسترسی به مخاطبان را بر اساس نام کاربری یا یوزر نیم ، نوع دستگاهی که استفاده می کنند و سایر معیار ها نظیر روز و زمان برقراری تماس از طریق تلفن محدود کنید.

حفاظت فیزیکی تلفن ویپ
یکی از راه ها برای حفاظت فیزیکی ، راه اندازی فایروال جهت کنترل و فیلتر ترافیک های مجاز و یا غیرمجاز ویپ است. می توانید با محدود کردن استفاده از ویپ تنها روی تلفن ویپ و عدم به کارگیری سایر دستگاه ها غیر از تلفن ، نوع دیگری از حفاظت فیزیکی ر ایجاد کنید.

به روزرسانی سیستم عامل ها
یکی دیگر از مواردی که امنیت تماس ها از طریق تلفن ویپ را افزایش می دهد ، به روزرسانی مرتب سیستم عامل ها است که توسط سرویس دهنده ویپ انجام می شود.

استفاده از VLAN ها
استفاده از VLAN ها ، امکان جداسازی ترافیک دیتا و داده ها را از ترافیک صدا و VOICE فراهم می کند. برای تلفن های راه دور نیز از VLAN استفاده کنید.

رمزگذاری سیگنالینگ
با استفاده از پروتگل آغاز جلسه یا SIP ، می توانید سیگنالینگ را در گیت وی ویپ یا دروازه ها رمزگذاری و ایمن کنید.

تعیین رمز قوی برای صندوق پست صوتی
بلافاصله بعد از دریافت سرویس ، رمز voicemail را تغییر دهید و پسورد قوی انتخاب کنید.

پیمایش به بالا