02187273

ماشین مجازی vmware چیست

ماشین مجازی چیست؟ تنظیمات (VMWare) چه کاربردی دارد؟

تا به حال virtual machine به گوشتان خورده است؟ jvm مخفف چیست؟ چه کسی می‌داند ماشین مجازی چیست ؟ در زندگی عصر جدید ماشین مجازی چه کاربردی دارد؟ با ماهان ویپ همراه باشید تا پیرو مباحث قبلی اطلاعات مفیدی در خصوص” Virtual Machine چیست “بدست آورید. پس همراه شرکت خدمات مرکز تماس ماهان ویپ باشید.

Vmware نام شرکتی در ایالات کالیفرنیا استکه تاریخ تاسیس آن به 1998 برمی‌گردد. کار این شرکت تهیه بستر مجازی سازی زیرساخت‌ها و آماده سازی‌های فناوری اطلاعات می‌باشد. در مطالب قبلی در خصوص آموزش تنظیمات ماشین مجازی برایتان مفصل سخن گفتیم اما بیایید به صورت اساسی و بنیادی بفهمیم ماشین مجازی چیست، نحوه کار، کاربرد و انواع ماشین مجازی چیست.

ماشین مجازی چیست؟

همانطور که در مطالب قبلی برایتان توضیح دادیم؛ Vmware Workstation یک نرم افزار ماشین مجازی است اما ماشین مجازی چیست؟ ماشین مجازی یا vm همچون یک رایانه مجازی است که شما را قادر می‌سازد تا یک یا چند سیستم عامل جدید را درون سیستم عامل کنونی راه‌اندازی کنید. سیستم عامل مجازی به شکل یک برنامه، درون سیستم عامل کنونی اجرا می‌شود.

نحوه عملکرد ماشین مجازی

شما قادر هستید با نصب virtual machine بر روی سیستم رایانه خود انتقال ساختار it به یک ساختار مجازی را شروع کنید. پس از نصب محیطی فراهم خواهد شد که ماشین قادر خواهد بود تا سیستم عامل خود را در آن بدون هیچگونه وابستگی به دستگاه میزبان یا دیگر ماشین مجازی اجرا کند. با vmware غیر از ساده کردن عملکرد عملیات توسعه و تست نرم افزار می‌توانید به توسعه برنامه هم سرعت بخشید. نحوه عملکرد ماشین مجازی بهگونه‌ای است که سازگاری برنامه‌های کاربردی و اجرای عملی مهاجرت از یک سیستم عامل به دیگری را تضمین می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا امتحان کنید و بفهمید که آیا این نقل و انتقال به سیستم، شبکه و سایر برنامه‌های نرمافزاری شما آسیب می‌زند یا نه. برای اطلاع از هزینه راه اندازی voip همین حالا تماس بگیرید.

کاربرد ماشین مجازی چیست؟

ویژگی‌های اصلی ماشین‌های مجازی عبارتند از؛

  • پارتیشن بندی؛چندین سیستم عامل را بر روی یک دستگاه فیزیکی اجرا کرده یا منابع سیستم را بین ماشینهای مجازی تقسیم کنید.
  • امنیت؛شما می‌توانید امنیت را در حد سخت افزارهای متعدد فراهم کرده یا عملکرد را با کنترل منابع پیشرفته حفظ کنید.
  • کپسوله سازی؛ شما قادر هستید کل یک ماشین مجازی را در یک پرونده ذهخیره کنید یا دستگاه‌های مجازی را به راحتی در حال انتقال و کپی کردن فایل‌ها انتقال داده و کپی کنید.
  • استقلال سختافزاری؛ این عبارت یعنی تهیه یا مهاجرت هر دستگاه مجازی به هر سرور فیزیکی امکان پذیر است.

به بیان ساده‌تر این وضعیت برای تست سیستم عامل‌های دیگر همچون ویندوز10 یا لینوکس بسیار مناسب است همچنین ماشین مجازی قادر است نرمافزاری که برای یک سیستم عامل طراحی نشده است را، بر روی آن اجرا کند به طور مثال برنامه‌های ویندوز را روی مک به کمک یک ماشین مجازی می‌توان اجرا کرد. برای اطلاع از خدمات مرکز تماس ابری با ماهان ویپ تماس بگیرید.

کاربردهای عملی ماشین مجازی چیست؟

تست و آزمایش نسخه‌های جدید یک سیستم عامل، استفاده از نرمافزاری که به یک سیستم عامل قدیمی نیاز دارد، اجرای نرمافزاری که برای سیستم عامل دیگر طراحی شده، سرورهای مجتمع و… اصلی‌ترین کاربردهای عملی ماشین مجازی می‌باشند.

انواع ماشین مجازی چیست؟

  • مجازی سازی سرور؛مجازی سازی سرور قادر است چندین سیستم عامل جداگانه را روی یک سرور فیزیکی واحد با عنوان ماشین های مجازی آماده به کار کند.مزایای چنین سیستمی به شرح زیر است.

کارایی it بزرگتر، کم کردن هزینه‌ها، بالا رفتن سرعت در کار، افزایش عملکرد، بالارفتن دسترسی سرور، حذف پراکندگی و پیچیدگی

  • مجازی سازی شبکه؛ بعد از تکثیر یک شبکه فیزیکی به طور کامل،مجازی سازی به برنامه‌ها این امکان را می‌دهد تا مثل چند شبکه فیزیکی در یک شبکه مجازی اجرا شوند.اما با این تفاوت که مزایای عملیای و استقلال سختافزاری مجازی در آن بیشتر است.
  • مجازی سازی دسک تاپ؛ به عنوان یک سرویس مدیریت شده استقرار دسک تاپ، تمام سازمان‌های فناوری را قادر می‌سازد خیلی سریع به تغییر در نیازهای محل و فرصت‌های نو ظهور چواب دهند.برنامه‌های کاربردی و دسک تاپ‌های مجازی همچنین قادرند به سرعت و به راحت‌ترین حالت به شعبه، کارمندهای دورکاری و برون مرزی و کارکنان گوشی‌های همراه توسط یک تبلت تحویل داده شوند.

نرم افزارهای توصیه شده برای ماشین مجازی چیست؟

  • ویرچوال باکس (virtualbox) که یک برنامه open متن باز است. می‌توان بر روی آن ویندوز، لینوکس و… را اجرا کرد.این برنامه کاملا رایگان است.
  • Vmware player این برنامه نیز برای ویندوز و لینوکس بسیار معروف و کارآمداست. این برنامه نمونه رایگان vmware workstation است.

چرا ماهان ویپ؟

شما دروبسایت معتبر ماهان ویپ بروزترین سیستم‌های ارتباط با مشتری و تلفن گویای هوشمند حواهید شناخت و در صورت تمایل برای دریافت مشاوره و خدمات در این خصوص می‌توانید اقدام کنید. در ماهان ویپ می‌توانید سرویس‌هایی همچون سیپ ترانک، ip pbx ، ویپ، خدمات سختافزاري و نرمافزاری مرتبط به هر کدام را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین آپشن، در بین دیگر مراکز تهیه کنید.همچنین در ماهان ویپ خواهید فهمید؛ ماشین مجازی جاوا برای اندروید (java virtualization) کدام اند و مهاجرت ماشین مجازی چیست؟!

سخن آخر

در مبحث “ماشین مجازی چیست” گفتیم که Vmware Workstation نرمافزاری است که در حوزه میزبانی وب (سیستمعامل میهمان) کارکرد دارد. نحوه عملکرد ماشین مجازی Vmware به این صورت است که امکان اجرای چند سیستم عامل در یک سرور را فراهم می‌کند.جالب است بدانید در یک سرور فیزیکی تا 16 ماشین مجازی قادر به اتصال هستند. نکته جالبتر در خصوص تنظیمات Vmware این است که از تمام سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز، یونیکس و.. قادر به پشتیبانی است.اما در خصوص اصلی‌ترین کاربرد ماشین مجازی باید گقت که Vmware به شما این اجازه و امکان را می‌دهد تا منابع سرور را به حداکثر برسانید و این از طریق یکپارچه سازی هاست مجازی روی سرور، برای کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر سیستم عامل‌ها، منابع داده یا دیتا سنترها، فضا و خدمات ابری، ذخیره سازی، تجهیزات سختافزاری و نرم افزاری مربوط به دکس تاپ به میزبان وب کمک می‌کند. پیج اینستاگرام ماهان ویپ را دنبال کنید تا ما را گم نکنید!

سوالات پر تکرار

  • VMWar چیست؟

Vmware نام شرکتی در ایالات کالیفرنیا است که تاریخ تاسیس آن به 1998 برمی‌گردد. کار این شرکت تهیه بستر مجازی سازی زیرساخت‌ها و آماده سازی‌های فناوری اطلاعات می‌باشد

  • سیستمعامل میهمان چیست؟

در بحث ماشین مجازی چیست بیان کردیم که سیستم عامل فعلی شما یک سیستم میزبان محسوب شده و سیستم عامل‌هایی که بر روی آن توسط ماشین مجازی اجرا می‌شوند را سیستمعامل میهمان می‌نامند.به عبارتی دیگر سیستم عامل‌های در حال اجرا در یک ماشین مجازی را سیستم عامل میهمان می‌خوانند. اگر نمی دانید IVR چیست پس همین الان در ماهان ویپ بخوانید.

  • vmware workstation چیست؟

یکی از نرم افزارهای اصلی شرکت vmware است که به کاربر اجازه می‌دهد بر روی یک pc یا لپتاپ سیستم عامل‌های متفاوت 64 بیتی یا 32بیتی نصب کنند.

تنظیمات VMWare

بعد از نصب ماشین مجازی VMWare Workstation روی گزینه زیر کلیک می‌کنیم تا یک ماشین مجازی جدید بسازیم:
Create a New Virtual Machine
بعد از انتخاب تنظیمات Typical به مرحله بعد می‌رویم و در آنجا گزینه زیر را انتخاب می‌کنیم:
I Will Install Operating System Later

توجه داشته باشید در این مرحله نیز می‌توانید فایل ISO را انتخاب کنید ولی در این شرایط VMWare تنظیمات خودکار خود را اعمال می‌کند و فرآیند نصب به درستی انجام نمی‌شود. با این کار مانع از اجرای تنظیمات پیش‌فرض می‌شویم.
در مرحله بعد نیز از میان سیستم‌عامل‌های پیشنهادی گزینه Other را انتخاب می‌کنیم. پس از آن باید نام فایل ماشین مجازی و محل ذخیره آن را تعیین کنیم. سپس مقدار فضای هارددیسک باید تعیین شود که می‌توان ۲۰ گیگابایت را برای آن در نظر گرفت. بهتر است ماشین مجازی در یک فایل یکپارچه ایجاد شود که تنظیمات آن را در پایین پنجره مشاهده خواهید کرد. آخرین صفحه نیز جمع‌بندی تنظیمات و مشخصات سیستم مجازی است. در این صفحه یک گیگابایت رم در بخش Memory و یک پردازنده تک‌هسته‌ای را در بخش Processor انتخاب می‌کنیم سپس روی CD/DVD کلیک کرده و در قسمت Use ISO Image محل فایل ISO را مشخص می‌کنیم. آخرین تنظیمات مربوط به شبکه است که در قسمت Network انجام می‌شود و طی آن نحوه ارتباط با شبکه را از نوع Bridge تعیین می‌کنیم تا ماشین مجازی به طور مستقیم به کارت شبکه دسترسی داشته باشد. حال ماشین مجازی را روشن کنید.
با فشردن کلید Inter مراحل نصب آغاز می‌شود و پس از آن باید گام‌های زیر را طی کنید:
زبان را روی English قرار دهید.
کیبورد US را انتخاب کنید.
با انتخاب کلید Yes هشدار مربوط به پاکسازی هارد را بپذیرید.
پس از انتخاب Remove All Partition و هارددیسک، OK را انتخاب کنید.
با انتخاب Yes اجرای فعالیت را تایید کنید.
نیازی به تغییر Layout هارددیسک نیست، کلید No را انتخاب کنید.
نوبت به تنظیمات شبکه می‌رسد و با انتخاب Yes وارد بخش تنظیم شبکه می‌شوید.
بهتر است شبکه در مرحله بوت فعال باشد، با کلید Space می‌توانید استاندارد نسل چهارم IP را انتخاب کنید. اگر از IPv6 استفاده می‌کنید این گزینه را هم تیک بزنید و سپس Inter را فشار دهید.
در بخش تنظیمات Manual یک IP همسان با شبکه داخلی انتخاب کنید و سپس تنظیمات Subnet را وارد کنید.
تنظیمات مربوط به Gateway شبکه و DNS را انتخاب کنید.
نام ماشین را برای شبکه انتخاب کنید، مثلا Localhost.
زمان سیستم را انتخاب کنید.
کاربر پیش‌فرض Root نام دارد و باید یک پسورد برای آن انتخاب کنید.
چند دقیقه منتظر بمانید تا مراحل نصب انجام شود. پس از آن باید تنظیمات مربوط به پایگاه داده را انجام دهید.
رمز عبور پایگاه داده را وارد کنید. در مرحله بعد این رمز باید دوباره تایید شود.
رمز عبور کاربر Admin را وارد کنید. این رمز هم در مرحله بعد باید تایید شود.
مراحل نصب تمام شد. مرکز تلفنی شما راه‌اندازی شده است اما نیاز به تنظیم دارد. این تنظیمات نیز به راحتی قابل انجام هستند ولی نیاز به زمان دارند زیرا هر کدام از کاربران باید برای سیستم تعریف شوند و داخلی‌ها و موارد مربوط به آنها مشخص شود. هر چقدر یک مجموعه بزرگ‌تر باشد لازم است وقت بیشتری برای این کار در نظر بگیرید.

پیمایش به بالا