02187273

مزایای گیت وی ویپ

مزایای گیت وی ویپ

با پیشرفت فناروی روز و بوجود آمدن شبکه های فناوری اطلاعات و بیشتر شدن قابلیت های آن در بستر شبکه های LAN,WAN دیگر استفاده از سیستم های جدید صوتی و تصویری در بستر های مختلف و تحت وب دور از انتظار نیست، سیستم ویپ یکی از فناوری های جدید بوجود آمده و جایگزین سیستم های قدیمی می باشد. با سیستم ویپ می توان هر زمان و با هر شخص در هر مکان دنیا ارتباط برقرار کرد به شرط این که اوهم اتصال به اینترنت داشته باشد و هیچ هزینه های جهت افراد متقبل نمی گردد همچنین امکان مکالمه چندین نفر باهم و به شکل هم زمان امکان پذیر است با این سیستم می توان تصاویر ویدویی ، تصویرها و … را به اشتراک گذاشت.

دیگر مزایای گیت وی ویپ

مبنای کاری گیت وی ویپ، دیجیتالی بودن آن است سیستم های تلفنی قدیم براساس کارکرد نقطه به نقطه عمل می کنند به این شکل تماس از یک مدار استفاده شده و اشغال دو نقطه را شامل می شود که دارای سرعت بسیار پایینی در ارتباط می باشد ولی بهره گیری از فیبرهای نوری و استفاده از مکالمات دیجیتالی در دو سوی خط با سرعت بالاتر انجام شده همین مسئله باعث می شود مکالمات به شکل پیوسته انجام پذیرد و کیفیت و کارایی بهتری نسبت به شبکه تلفن های قدیمی یا PSTNداشته باشد. سخت افزار گیت وی ویپ ، دستگاه کوچکی است که قابلیت نصب بر روی سیستم های قدیم ارتباطی را داشته و دارای مزایای بالایی است از جمله می توان به :
برخی مزایا و ویژگی های گیت وی voip را می توان سازگاری با پروتکل های مختلف SIP.MGCP.H323 دانست و همچنین گیت وی ویپ از کداک های مختلف پیشتیبانی می کند از جمله کداک G.711,G723,G726,G729.گیت وی ویپ دارای سازگاری با محیط فکس و ارسال فکس می باشد بنابراین بر روی محیط T.38 نیز قابلیت اتصال دارد. داشتن محیط تحت شبکه وب از جمله مزایای اصلی این سخت افزار می باشد. ایجاد مسیردهی جهت تماس و همچنین بالا بردن توانایی ظرفیت با هزینه کم نیز از جمله امتیازات گیت وی voip می باشد که البته در انواع مختلف این محصول دارای تفاوت اندکی در این مسئله می باشند. در این سیستم می توان از تنظیمات به صورت خودکار از طریق HTTP/TFTP نیز بهره برد. بازگشت صدا یا همان اکو در این سیستم وجود ندارد و به شکل مناسبی حذف شده است.

پیمایش به بالا