02187273

راهنمای خرید نرم افزار مرکز تماس

معرفی نرم افزار call center و کاربرد کال سنتر چیست؟

در صورتی که کسب وکاری را راه اندازی کرده اید و با استفاده از شرکت خدمات مرکز تماس ماهان ویپ قصد دارید آن را اداره کنید، نیاز است که جهت بهره مندی از قابلیت های مدیریت مرکز تماس ویپ از نرم افزار های call center استفاده کنید. نرم افزار call center انواع مختلفی دارد که بعد از آشنایی با مفهوم call center، کاربرد آن و انواع مختلف موجود در بازار با نمونه های مختلف نرم افزار های call center برای موبایل، دستکتاپ و…آشنا خواهید شد.

نرم افزار call center چیست؟

نرم افزار call center ابزاری مشابه پیامرسان های رایگان امروزی است که برحسب نوع سیستم عامل مورد استفاده توسط کاربر، امکان نصب روی انواع دستگاه ها را دارد.

کاربرد های نرم افزار call center
زمانی که با یک سازمان، ارگان، شرکت و به طور کلی یک مرکز پاسخگویی تماس حاصل می کنید،صدای اوپراتور را به صورت مستقیم نمیشنوید؛ بلکه با استفاده از راهنمایی یک مرکز از پیش تعیین شده و برنامه یزی شده به نام نرم افزار call center راهنمایی ها لازم برای هدایت شما صورت میگیرد. استفاده از  call center جهت پاسخ گویی کارشناسان به واسطه تجهیزات سخت افزاری ویپ نظیر تلفن ویپ که قبلا هم با آن آشنا شدید، می باشد.

قابلیت های نرم افزار call center
در نرم افزار وی یک منوی متن باز در اختیار شما قرار می گیرد که برحسب نیازهای شما قابلیت شخصی سازی دارد. قابلیت های زیادی را می توان به نرم افزار call center اضافه کرد یا این که از قابلیت های پیش فرض آن به بهترین نحو استفاده کرد.
برخی از نرم افزار های call center جهت مشاهده تماس های صورت گرفته با مرکز هستند.می توان تاریخ، روز و مدت زمان مکالمه را به خوبی در نرم افزار call center مانیتورینگ کرد.
امکان نظرسنجی، امکان ارسال پیام یا ایمیل به کاربر، ارسال محتوا چندرسانه ای و…از جمله مواردی است که با در نظر گرفتن مزایا سرویس ویپ، می توانید از طریق نرم افزار call center برای مشتریان خود فراهم کنید.

تا کنون دریافتید که برخی از نرم افزار ها علاوه بر برقراری تماس، امکان ارسال و دریافت فکس را نیز فراهم کرده اند. برای نصب انواع نرم افزار های call center معمولا ویژگی هایی در نظر گرفته میشود: رایگان بودن استفاده از نرم افزار call center، امکان ارسال تماس از طریق کامپیوتر، امکان مدیریت call center از طریق گوشی و.. با توجه به این ویژگی ها در ادامه به معرفی برترین نرم افزارهای مرکز تماس ویپ می پردازیم که علاوه بر راریگان بودن، تمامی امکانات گفته شده را دربردارند.

نرم افزار کال سنتر

انواع نرم افزار call center

VoIPDiscount
از نرم افزار های تماس رایگان ویپ می توان به VoIPDiscount اشاره کرد. این نرم افزار بدون نیاز به تجهیزات سخت افزاری امکان مکالمات را با سراسر جهان برقرار میکند. معمولا شماره هایی که برای برقراری تماس با مرکز تماس در نظر گرفته میشود کوتاه هستند و امکان شماره گیری را ساده تر می کنند. امکاناتی که در VoIPDiscount وجود دارد از هر نظر برای سرویس پشتیبانی مشتریان مناسب است. کشورهایی که امکان برقراری تماس با آن ها وجود دارد محدود هستند. اگر نمی‌دانید نرم افزار فکس ویپ چیست پس حتما این مقاله را بخوانید.
PhonerLite
در این نرم افزار call center می توانید آدرس ها را بر اساس آی پی و شماره SIP طبقه بندی کنید. بنابراین برای استفاده از نرم افزار مرکز تماس PhonerLite باید یک حساب SIP داشته باشید.
تجهیزات سخت افزاری لازم برای استفاده از PhonerLite عبارتند از : میکروفون، اسپیکر، کارت صدا حرفه ای و اتصال اینترنت قوی
با استفاده از نرم افزار مرکز تماس ویپ PhonerLite می توانید به صورت همزمان از چند پروفایل SIP استفاده نمایید. از قابلیت های دیگر نرم افزار PhonerLite می توان به ضبط مکالمات به صورت ثابت، ایجاد دفترچه تلفن و بررسی لیست تماس ها اشاره کرد.
PhonerLite به صورت رایگان برای استفاده های گسترده در شرکت های بزرگ قابل دانلود است.

کاربرد نرم افزار call center چیست؟

در مباحث گذشته برایتان در خصوص نرم افزار call center بسیار صحبت کردیم در این فرصت می‌خواهیم در رابطه با نکات مهم در زمان خرید و استفاده از نرم افزار کال سنتر بیان کنیم. با ماهان ویپ همراه شوید تا راهنمای خرید نرم افزار مرکز تماس را دراختیارتان قرار دهیم.

به جهت یادآوری مباحث گذشته باید بگوییم که یکی از پیام رسان‌های جذاب رایگان که در حوزه مشتری مداری ( ارتباط تلفنی با مشتریانبازاریابی و رسیدگی به تماسهای تلفنی مرکز تجاری یا اداری همچون اپراتور تلفنی در قدیم‌ عمل می‌کند، نرم افزار مرکز تماس (نرم افزار call center) نام دارد.

برایتان از کاربردها و قابلیت های نرم افزار مرکز تماس گفتیم و در ادامه از انواع نرم افزار call center نام برده و آنها را توضیح دادیم. اما ادامه ماجرا…

در مقاله راهنمای خرید و سفارش نرم افزار call center پیش از هر چیز شما را با ماهان ویپ به عنوان معتبرترین و بزرگترین شرکت عرضه کننده سرویس مدیریت تماس voip آشنا می‌کنیم.

وظیفه نرم افزار call center

ماهان ویپ کجاست؟

شما می‌توانید انواع سرویس‌های مدیریت تماس voip همچون نرم افزار مرکز تماس ابری و محلی، نرم افزار call center، نرم افزار crm و… با خدمات و قیمت مناسب یافته و برای داشتن هرکدام ثبت‌نام کنید و در کمترین زمان ممکن با مشاوره کادر مجرب ماهان ویپ به پاسخ روشنی برای تمام سوالات خود برسید.

contact center یا نرم افزار مرکز تماس

همیشه این سوال بوده و هست که آیا نرم افزار مرکز تماس با contact center متفاوت است یانه؟ تفاوت contact center با نرم افزار call center چیست ؟ چطور باید این دو را از هم جدا کرد؟

همان طور که در قبل هم گفتین contact center نسخه پیشرفته‌ای از نرم افزار مدیریت مرکز تماس یا همان نرم افزار کال سنتر(call center) است.این اپلیکیشن غیر از مدیریت کانال تماس تلفنی، قابلیت مدیریت سایر کانال‌ها همچون چت، email، sms یا پیامک، شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌های عمومی و… را در خود دارد.در حقیقت مشتری یا مشتریان کسب و کارها و سازمان‌ها از هر طریقی که بخواهند می‌توانند با contact center یا مرکز ارتباط با مشتریان اداره مورد نظر خود تماس بگیرند.

برنامه contact center هم غیر از مدیریت کانال‌های مختلف ارتباطی، قادر است گزارشات مختلفی از تحلیل و آمار دوره‌ای به مدیریت مرکز تماس تحویل دهد. از این گزارشات می‌توان فهمید که مثلا مشتریان به کدام یک از کانال‌های ارتباطی علاقه بیشتری داشته و مدیریت باید برای تقویت کدام بخش برنامه‌ریزی تمرکز بیشتری داشته باشد.

همانطور که در مباحث گذشته مفصل توضیح دادیم انواع نرم افزار های مرکز تماس به دو شکل محلی و ابری عرضه شده است. مهمترین مزیت و کاربرد نرم افزار مرکز تماس نسخه ابری این است که به تجهیزات سخت افزاری نیازی نداشته و به همین سبب کاهش چشم‌گیری در هزینه‌های راه‌اندازی و جانبی این سیستم قابل مشاهده است. اما نسخه ابری با تمام مزیت‌ها و امکانات یک عیب بزرگ دارد که در ادامه مبحث نرم افزار call center حتما به آن خواهیم پرداخت.

نقش نرم افزار مرکز تماس

مراحل مهم راهنمای خرید نرم افزار مرکز تماس یا نرم افزار call center

بعد از آن که با تمام ابعاد نرم افزار مرکز تماس VOIP آشنا شدیم و از نحوه عملکرد نرم افزار کال سنتر، معایب و مزایای نرم افزار مرکز تماس باخبر شدیم لازم است بدانیم نکات مهم در زمان خرید نرم افزار call center چیست؟ در ادامه این مقاله به شما خواهیم آموخت چگونه در 4 مرحله یک نرم افزار مدیریت مرکز تماس(نرم افزار crm) از سرویس‌های ویپ voip را بخریم.

1.      راهنمای خرید call center؛شرح نیاز

لازم به ذکر است که اولین و مهمترین مرحله برای تهیه و خرید نرم افزار مدیریت مرکز تماس یا همان contact center مشخص کردن نیاز و شرح نیاز است؛ چراکه داشتن اطلاعات درست از یک نیاز باعث می‌شود مسیر و هدف مشخصتر شود، در اینجا  داشتن دیتای درست از نوع نیاز سبب می‌شود هدف از داشتن نرم افزار مرکز تماس VOIP، امکانات و نوع سرویس مورد نیاز مشخص شود. با این روش مشاوره بهتر و هدفمندتر خواهد بود.

برای مشخص کردن نیاز و اصطلاحا شرح نیاز چه باید کرد؟

ابتدا لازم است یک اتاق فکر تشکیل شده تا نیازها را بر اساس نوع ارتباط با مشتری یا مشتریان، مسایل فنی و سرویس‌های موجود، معایب ارتباطی و میزان بودجه مشخص شود.

2.      راهنمای خرید نرم افزار call center ؛انتخاب شرکت مناسب

لازم به ذکر است که سرویس مدیریت تماس بومی به دلیل داشتن امکانات بیشتر، هزینه کمتر، پشتیبانی بیشتر در بین دیگر سرویس‌ها انتخاب بهتری به شمار می‌رود. با توجه به این مورد و شرح نیاز شرکت یا مرکز که از سوی مدیریت و اتاق فکر اعلام شده است، می‌توانید بهترین نرم افزار مدیریت مرکز تماس را انتخاب کنید.

به منظور گزینش یک شرکت مناسب لازم است سوابق آن شرکت در پروژه‌های مشابه، تقدیرنامه‌ها و گواهی‌های حسن انجام کار، روش پشتیبانی، قیمت و هزینه و… آنها را بررسی کرده و با هم مقایسه کنید. پیشنهاد می‌کنیم نرم افزار مدیریت مرکز تماس ویپ voip را از شرکتی خریداری کنید که خودشان آن را توسعه داده باشند.

3.      راهنمای خرید نرم افزار مرکز تماس؛امکانات و قابلیت‌های نرم افزار

پس از بررسی و گذراندن دو مرحله قبل به بخش مهم دیگری در راهنمای خرید نرم افزار مرکز تماس خواهیم رسید، یعنی بررسی ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار کال سنتر contact center . همانطور که در مباحث قبلی ” نرم افزار call center ” اشاره کردیم سرویس‌های مدیریت تماس voip امکانات زیادی دارند که تنها راه انتخاب یک مورد مناسب مستقیما به همان مرحله اول یعنی شرح نیاز بستگی دارد. وقتی بدانید دقیقا چه نیازی دارید، لازم نیست برای امکاناتی بیشتر از نیازتان هزینه نخواهید کرد.

ازجامع ویژگی‌ها و مزایای نرم افزار مرکز تماس( call center) مبتنی بر voip می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • گزارش آماری و تحلیلی شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • مانیتورینگ تماس
  • پنل اپراتور
  • داشبور مدیریت
  • تلفن گویا
  • صف انتظار
  • ضبط تماس
  • دفترچه هوشمند تماس
  • نوتیفیکیشن و اعلان تماس ورودی و…

خالی از لطف نیست که به دانید به این ویژگی‌ها و امکانات ماژول نرم افزار ویپ voip نیز می‌گویند. چرا که قابلیت انتخاب، نصب بر روی هر سیستم مدیریت تماس، خرید و.. وجود دارد.

نحوه عملکرد نرم افزار کال سنتر

4.      راهنمای خرید نرم افزار مرکز تماسcall center؛نصب و راه‌اندازی

تا اینجا با شرح نیاز، انتخاب شرکت و اپلیکیشن مناسب یک مجموعه و بررسی امکانات و مزیت‌های نرم افزار آشنا شدیم، در آخرین قدم از راهنمای خرید نرم افزار مرکز تماس به نحوه نصب و بارگذاری رسیدیم.

بعداز انتخاب شرکت و نرم افزار باید اطلاعات کافی از چگونگی مراحل نصب و راه اندازی و همچنین پشتیبانی آن سرویس داشته باشیم.پیشنهاد ما این است که در هنگام خرید نرم افزار call center روش و نحوه راه اندازی و پشتیبانی را در فرم یک طرح از شرکت ارائه دهنده بخواهید.

سخن آخر

در مباحث مربوط به نرم افزار call center شما را با مزایا و معایب نرم افزار مرکز تماس آشنا کردیم و از مراحل خرید آن با شما گفتیم. بعد از بیان مطالب بالا، نقش نرم افزار مرکز تماس در پیش رفت و توسعه مراکز و شرکت‌های تجاری بر هیچکس پوشیده نسیت.

سوالات متداول

  • نرم افزار crm چیست؟

مجموعه‌ای از ابزارهایی همچون تسهیل دهنده پاسخ به مشتریان، رسیدگی به مسائل مربوط به فروش و… در فرم تکنولوژی crm عرضه می‌شود.

  • چرا به ویژگی‌ها و مزایای نرم افزار مرکز تماس، ماژول می‌گویند؟

زیرا  قابلیت انتخاب، نصب بر روی هر سیستم مدیریت تماس، خرید و.. وجود دارد.

  • advanced call چیست؟

مدیریت تماس پیشرفته یا advanced call management یکی از بهترین ویژگی‌های اراده شده توسط نرم افزار مرکز تماس VOIP است.

پیمایش به بالا