02187273

اتصال به گیت وی های آنالوگ

اتصال به گیت وی های آنالوگ

به صورت کلی گیت وی‌های ویپ به انواع مختلف آنالوگ، دیجیتال و GSM طبقه بندی میشوند و گیت وی های آنالوگ به خودی خود همان طور که اشاره شد به دو دسته گیت وی ویپ FXO و FXS تقسیم میشوند. زمان خرید تجهیزات با این دو نوع گیت وی voip رو به رو میشوید که باید برای خرید آن ها جهت اتصال تلفن های سنتی به سیستم ویپ تصمیم گیری کنید. هر یک از انواع گیت وی های آنالوگ را که انتخاب می کنید لازم است با نحوه اتصال گیت وی های آنالوگ به سرویس ویپ آشنا شوید.

نحوه اتصال به گیت وی های آنالوگ ویپ

اتصال گیت وی FXO
برای اتصال خطوط آنالوگ تلفن به ویپ باید از گیت وی FXO استفاده کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا پورت FXS را به گیت وی FXO متصل کنید و نهایتا ترجمه ترافیک ها از آنالوگ به دیجیتال به واسطه گیت وی های ویپ انجام میشود.
برای خرید گیت وی ها ابتدا کمی در فضای اینترنت جست وجو کنید. برخی از گیت وی های ویپ تا بیش از 90 پورت دارند که برای استفاده های سازمانی در نظر گرفته شده است. گیت وی های دو پورتی ATA امکانات کمتری دارند و برای مصارف محدودتر مناسب هستند. از این ماژول برای اتصال خطوط مخابراتی به صورت مستقیم به ویپ استفاده میشود.
اتصال گیت وی FXS
آداپتور FXS برای اتصال به تلفن های آنالوگ ،ماشین و دستگاه های فکس به سرویس ویپ کاربرد دارد. برخی از این نوع گیت وی ها به صورت اکسترنال و برخی به صورت اینترنال هستند. برای اتصال این نوع گیت وی voip به جریان الکتریسیته دقت داشته باشید؛ اغلب گیت وی های بزرگ ویپ به دلیل جریان نامناسب معیوب میشوند. اگر از این گیت وی استفاده می کنید می توانید علاوه بر تلفن معمولی، دستگاه فکس خود را به یک شبکه ویپ تبدیل کنید .

پیمایش به بالا