02187273

اساس کار نرم افزار و سخت افزارهای voip

اساس کار نرم افزار و سخت افزارهای voip

قبلا در معرفی ملزومات لازم برای راه اندازی voip ، کاربرد هر یک از نرم افزارها و سخت افزارهای voip را گفتیم. اما شاید برای شما نیز سوال باشد که نرم افزار تنها مختص سیستم های اداری است و برای منزل قطعا مجبور به خرید تجهیزات سخت افزاری هستیم؟ دقت داشته باشید که برای انتخاب این دو ابزار، مواردی به صورت جزیی وجود دارد که شاید در نظر داشتن آن ها ، برای راه اندازی voip با قیمت بهینه تر، برای شما سودمند باشد.

نحوه عملکرد نرم افزارو سخت افزارهای voip

اساس کار نرم افزارها
نرم افزارهای همان سافت فون هایی هستند که شما باید با استفاده از میکروفون از طریق آن ها صحبت کنید. در نرم افزارها می توانید از سایر تجهیزات سخت افزاری نظیر تلفن های USB به جای به کارگیری هدست ، استفاده کنید. استفاده از تلفن های USB و راه اندازی voip نیز کیفیت صدا را بهبود می بخشد.
با استفاده از سیستم های نرم افزاری ، آی پی ها از یک کامپوتر به کامپیوتر دیگری ارسال میشود و در عین حال شما تماس ها را از طریق تلفن یا موبایل نیز می توانید دریافت کنید. هزینه های تماس در نرم افزار ها به صورت هفتگی ، ماهانه و… محاسبه میشود. قطعا یکی از بهترین نرم افزارها در این زمینه ، اسکایپ است.

اساس کار سخت افزارهای voip

سخت افزارها یا هاردفون ها ، به وسیله کابل اترنت به روتر متصل میشوند و می توانند به صورت مستقیم با سیستم ویپ شما ، سرویس های voip دیگر و حتی گیت های ویپ دیگر ارتباط برقرار کنند. مزیت این دستگاه ها ، وارد نشدن به سیستم نرم افزاری و بنابراین ، عدم نیاز به کامپیوتر است که مسلما باید همیشه جهت برقراری ارتباط روشن باشد. برای هاردفون ها قابلیت های مختلفی وجود دارد که شاید انعطاف کار با آن ها بیشتر است. در سیستم های سخت افزار، دستگاه شما دقیقا مشابه یک میزکار است که پاسخ گویی به تماس ها را ساده می کند.

پیمایش به بالا