02187273

امنیت تلفن ویپ

امنیت تلفن ویپ

فناوری ویپ ، نظیر سایر تکنولوژی های موجود ، علاوه بر این که تا حد زیادی نیازهای کاربران را برطرف می کند ، در معرض خطرات مختلفی نظیر حمله هکر ها ، سرقت اطلاعات و استراق سمع می باشد. تلفن ویپ یکی از بهترین راه ها برای افراد سودجو می باشد که بتوانند از این طریق ، هک ، اسپمینگ و سایر حملات را انجام دهند. بنابراین برای حفظ امنیت تلفن ، به خصوص تلفن هایی با استفاده از ویپ راه اندازی شده اند ، باید به نکاتی در ارتباط با امنیت تلفن ویپ توجه داشته باشید که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

حفظ امنیت تلفن ویپ

مرکزتماس در سازمان های کوچک و بزرگ، بر بستر تکنولوژی ویپ voip راه اندازی شده اند. درنتیجه حفظ امنیت تماس ها و اطلاعات مشتریان که در نرم افزار مرکزتماس به ثبت می رسد، برای هر کسب و کاری اهمیت ویژه ای دارد. استفاده از بهترین نرم افزارهای مرکز تماس این کمک را به سازمان شما می کند تا خیالتان از امنیت اطلاعات مشتریانتان راحت باشد. حمله به مرکز تماس Call Center گاهی به صورت داخلی و گاهی به صورت خارجی رخ می دهد و شما باید برای هر دوی این حملات آمادگی داشته باشید.  همچنین یکی از بهترین راه های حمله خارجی از طریق تلفن ویپ ، استراق سمع می باشد. با توجه به این که تلفن ویپ تماس های خارج از محدوده را نمی پذیرد ، لذا ریسک این حملات نیز بالاتر است.

حملات داخلی و خارجی

پیدا کردن منشا تهدیدات امنیتی، برای جلوگیری از حملات اهمیت ویژه ای دارد. معمولاً افراد تصور می کنند که حملات همیشه به صورت اینترنتی و خارجی رخ می دهند، در صورتی که نرخ حملاتی که در داخل سازمان ها و توسط پرسنل شرکت اتفاق افتاده بسیار بالا بوده است.

حملات داخلی از درون سازمان صورت می گیرد؛ به این صورت که افرادی از سازمان که به شبکه و نرم افزار مرکز تماس Call Center، دسترسی دارند، می توانند با استفاده از بدافزارها یا دستکاری سیستم به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و از مرکز تماس سازمان، سوء استفاده کنند. اگر تصور می کنید کارمندان شرکت شما دانش کافی برای تهدید مرکزتماس را ندارد، به خاطر داشته باشید که با نصب بدافزار امکان دسترسی به نام کاربری و رمزعبور و در نتیجه استفاده از اطلاعات کاربران را خواهند داشت؛ پس بهتر است تا جای ممکن اصول امنیتی را در داخل سازمان رعایت کنید.

حملات خارجی وقتی رخ می دهند که مثلاً رقبای شما سعی دارند تا در سیستم مرکزتماس تان اختلال ایجاد کنند و اطلاعات کاربران و تماس های شما را سرقت کنند.

امنیت ویپ و ارتباط با آن با نوع تلفن ویپ

تفاوتی ندارد که شما از چه نوع تلفن استفاده می کنید؛ میزبانی شده و یا تلفن مستقر در محل!…هر نوع تلفن ویپ باید به جای خود از جنبه ی امنیتی بررسی شود.
برای اطمینان از امنیت تلفن خود به نکات زیر توجه کنید:
بررسی سرویس دهنده تلفن ویپ
هنگامی که می خواهید از تلفن ویپ استفاده کنید ، از سرویس دهنده نحوه ی پیکره بندی VLAN ، نحوه ی احراز هویت کاربر و روش سیگنالینگ را جویا شوید. همچنین از فرد متخصص نحوه ی پذیرش HIPAA، SOXو PCI که همگی به صورت کلی به پیکره بندی ویپ مربوط میشوند را بپرسید.

نقش پروتکل در امنیت تلفن ویپ

علاوه بر موارد ذکر شده ، باید هدف خود را به سرویس دهنده اعلام کنید. باید اعلام کنید که قصد دارید اطلاعاتی را برپایه ی مقررات خود رد و بدل کنید تا پروتکل امن SRTP را به شما پیشنهاد دهد. استفاده از این پروتکل نسبت به سایرین نظیر IPsec ، ساده تر است . به علاوه انتخاب پروتکل مناسبی که صدای با کیفیت را در تلفن منتقل کند تنها با مشورت متخصصین ممکن است.

پیمایش به بالا