02187273

انواع تلفن ویپ

انواع تلفن ویپ

تلفن های مختلفی برای استفاده از سیستم ویپ وجود دارند و بر اساس نوع کاربرد ویپ که شما از سیستم ویپ انتظار دارید ، متفاوت است. طبقه بندی تلفن ویپ بر اساس نوع کاربرد و نحوه ی عملکرد متفاوت است. لذا در این مقاله ابتدا به معرفی جامع انواع تلفن ویپ بر اساس کاربرد و یا عملکرد می پردازیم و در آینده به صورت مفصل هر یک را بررسی می کنیم.

انواع تلفن ویپ کدامند

یکی از کاربردهای اصلی ویپ ، چنان چه که در تعریف تلفن ویپ گفته شد ، برقراری ارتباط از طرق مختلف است. لذا بر اساس اتصال کاربر به کامپیوتر و یا تلفن ، طبقه بندی مجزایی برای این تلفن در نظر گرفته میشود.

انواع تلفن و یپ بر اساس کاربرد

این نوع تلفن ها ، بر اساس نوع کاربرد ، محل استفاده از آن ها و و این که کاربر از چه میزان تجهیزات سخت افزاری برخوردار باشد ، توسط سرویس دهندگانویپ پیشنهاد میشود.
تلفن های USB ، تلفن های بی سیمویپ ، سافت فون ها ، ویدیو فون ها ، تلفن های کنفرانسی و…. نمونه های بارز تلفن های ویپ هستند.
گفتنی است که سافت فون ها ، نرم افزارهای قابل نصب روی کامپیوتر هستند که با گرفتن آی پی ، برقراری ارتباط را از طریق تلفن و با استفاده از ویپ میسر می کند.

انواع تلفن ویپ بر اساس عملکرد

تلفن on-premise PBX
این نوع تلفن ، در محل مربوطه مستقر میشود و به صورت مستقیم توسط کاربر مورد استفاده قرار میگیرد.
تلفن Hosted
Hosted VoIP ، همان Hosted PBX است که در حال حاضر استفاده این عبارت متداول تر است. منظور از Hosted یا میزبانی شده ، آن است که PBX و امکانات سخت افزاری ، در یک مکان خارج از سایت یا محل اصلی نظیر شرکت ، میزبانی میشود. با این سرویس ها در آینده بیشتر آشنا خواهید شد.

پیمایش به بالا