02187273

تعریف گیت وی ویپ

تعریف گیت وی ویپ

گیت وی ویپ ، یک قطعه سخت افزاری جهت ارتباطات تلفنی می باشد. ویپ (voip) کوچک شده عبارت voice over internet protocol به معنای تلفن اینترنتی می باشد. این سخت افزار با استفاده از اینترنت جهت ارتباط تماس های تلفنی ساخته شده است و نسبت به تلفن های سنتی که ارتباط باید از طریق سیم و اتصالات کابلی صورت می گرفت این نیاز به به شکل اینترنتی رفع شده و از طریق فناوری دیجیتال ارتباط برقرار می گردد و در واقع گیت وی ویپ پل رابط میان تلفن های آی پی و تلفن های شهری است. گیت وی voip در واقع بر روی انواع شبکه های مختلف قابل اجرا است.

توضیح گیت وی ویپ

شبکه های آی پی روی اکثر شبکه ها پشتیبانی می گردد مثلا شبکه های کابلی، شبکه بی سیم، شبکه خصوصی و عمومی و… این سخت افزار می تواند بر روی کامیپوتر خانگی نیز انجام پذیرد. با توجه سیستم های تلفنی کابلی و عدم دسترس به همه مکان جهت کابل کشی مخترعان به این نتیجه رسیدند که می توان سیگنال و فرکانس های صورتی را به مسافت های دور بدون کابل و به شکل دیجیتال ارسال کرد و جهت این کار نیازمند تبدیلگر های آنالوگ به دیجیتال و مجددا آنالوگ بهره برد که گیت وی ویپ این عملیات را انجام می دهند.

به این شکل که ابتدا صوت دیجیتال شده در یک بسته بندی اطلاعاتی قرار داده شده و پس از ارسال به مکان مورد نظر و مقصد هدف، مجدد به صوت تبدیل می گردد. فرمت های دیجیتال باعث کنترل بهتر و صوت روان تری جهت شنونده نهایی می شود و این کار باعث بهترشدن کیفیت صوتی خواهد شد. گیت وی voip به شکل یک سخت افزار ارتباطی بر روی تلفن های مختلف قابلیت نصب دارد و این فن آوری از پکیج های اطلاعاتی آی پی به منظور حرکت و رسیدن به مقصد بهره می برند. گیت وی ویپ دارای کاربردهای مختلف بوده و استفاده از آن ها دارای مزایای بسیاری می باشد.
در مقالات بعدی به بررسی انواع مختلف و مزایای گیت وی ویپ و کاربردهای آن می پردازیم.

پیمایش به بالا