02187273

تلفن های on premise PBX ویپ

تلفن های on-premise PBX ویپ

تلفن PBX و تلفن های hosted PBX ، متداول ترین تلفن های ویپ هستند. این دو نوع تلفن ویپ ، هریک مخالفان و موافقان خود را دارند و تفاوت های زیادی در این دو نوع تلفن دیده میشود. در ادامه با یکی از تلفن های ویپ ، تلفن مستقر در محل یا on-premise PBX آشنا خوهید شد.

تلفن های on-premise PBX ویپ چیست؟

on-premise PBX ، نوعی تلفن ویپ است که البته با نام های دیگری نظیر تلفن IP-PBX نیز شناخته میشود. تفاوت اصلی ویپ با تلفن های معمولی ، هزینه ، نوع استفاده و بخش های اضافی ویپ می باشد. اما این نوع تلفن شباهت زیادی به سیستم سنتی دارد و کاربر از آن در منزل ، شرکت و ادارات استفاده می کند. تفاوت اصلی این نوع تلفن در نوع مسیریابی است که از تکنولوژی بیشتری بهره مند است.

ویژگی های تلفن های on-premise PBX ویپ

در این تلفن ، فرآیند سیگنالینگ با استفاده از آی پی فون ها و سرور های IP-PBX ، از طریق سیم های LAN انجام میشود. پروتکلی که در این نوع تلفن مورد استفاده قرار میگیرد ، پروتکل آغاز جلسه یا SIP است. انعطاف پذیری این تلفن به همراه هزینه های اندک و منبع باز بودن آن ، گزینه ای مقرون به صرفه برای انتخاب این نوع تلفن است.

زیرشاخه های تلفن های on-premise PBX ویپ

سه زیرشاخه اصلی برای این تلفن وجود دارد:
تلفن اختصاصی
با استفاده از این نوع تلفن ، امکان دسترسی به کدها و سورس ها تنها برای سرویس دهنده فراهم است و عملیات تنظیمی توسط آن ها انجام میشود. این سرویس نسبت به سایرین گران تر است.
تلفن با مبنای کدباز
این نوع تلفن ، بخش های اختصاصی دارد و می توانید قسمت هایی نظیر پنل های کاربری را مشاهده کنید که طراحی اختصاصی دارند.
تلفن منبع باز یا اوپن سورس
این سیستم ها رایگان و برای همه قابل استفاده هستند. این نوع تلفن ، رایج ترین تلفن برای نصب شرکتی و خانگی است ، چرا که کم هزینه است و تنها لازم است تجهیزات لازم نظیر تلفن را خریداری کنید.

پیمایش به بالا