02187273

سایر کاربرد های ویپ

سایر کاربرد های ویپ

در بخش اول کاربرد های ویپ ، به صورت مختصری با کاربر دهای این فناوری انتقال پیغام صوتی از طریق پروتکل های اینترنتی آشنا شدید. در ادامه با سایر کاربرد های Voip آشنا خواهید شد.

از ویپ چه استفاده هایی میشود؟

استفاده از ویپ به عنوان سیستم پشتیبانی و پاسخ گویی و ارتباط همزمان چندین دفتر کاری با هم ، از کاربردهای ویپ بود که معرفی کرده ایم. در ادامه کاربرد های دیگر ویپ را مطالعه خواهید کرد.

استفاده از ویپ به عنوان تلفن ثابت
هر چند که تا به حال تمامی ارتباط های موجود از جمله مصارف خانگی ، با تلفن و خطوط سنتی موجود بوده است ، اما با استفاده از ویپ ، می توان منازل را نیز به این تکنولوژی تجهیز کرد تا نسل جدیدی از ارتباطات را با امکانات متنوع تجربه نمایند. بدین منظور باید مراکز مخابراتی موجود را با این فناوری تجهیز کنیم و بتوانیم ارتباطات ساده را ، با استفاده از ویپ تسهیل کنیم.

استفاده از ویپ برای تلفن های همراه
با استفاده از ویپ ، می توان در هزینه ها تا حد زیادی صرفه جویی کرد. استفاده از ویپ منوط به دسترسی کامل به یک اینترنت پرسرعت می باشد. زمانی که موبایل ها و تلفن های خانگی به ویپ مجهز شوند ، می توان از طریق هر یک از دستگاه ها ، بدون هیچ محدودیتی ، تماس برقرار کرد. مثلا اگر امکان ارسال پیغام به صورت پیامک فقط با موبایل وجود دارد ، از این پس با استفاده از ویپ می توان این کار را از طریق دستگاه های محهز به ویچ نظیر تلفن های ثابت انجام داد.

سخن آخر
همان طور که گفته شد ، مهم ترین مزیت استفاده از ویپ ، صرفه جویی در هزینه هاست. اگر تا به حال تماس با خارج از کشور از طریق تلفن ثابت هزینه های زیادی را به همراه داشت ، با استفاده از ویپ و سیستم های مبتنی بر آن ، این هزینه ها به حداقل می رسد.

پیمایش به بالا