02187273

عملکرد و انواع گیت وی های ویپ

عملکرد و انواع گیت وی های ویپ

گیت وی های ویپ در واقع یک وسیله هستند که برای تبدیل ترافیک آنالوگ به دیجیتال کاربرد دارند. این تبدیل ترافیک از راه های مختلفی انجام میشود. به علاوه نحوه تبدیل نیز متفاوت است و بدین منظور از انواع مختلفی از گیت وی ویپ استفاده میشود. بنابراین لازمه استفاده بهتر از سرویس ویپ آشنایی با عملکرد گیت وی ویپ و انواع آن می باشد که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

نحوه عملکرد انواع گیت وی های ویپ

گیت وی ویپ به دوطریق کار خود را انجام می دهد:
تبدیل خطوط ورودی PSTN به VoIP/SIP
در این شیوه گیت وی ویپ اجازه می دهد تا تماس ها در یک شبکه یا نتورک تلفنی دریافت شوند. در این شیوه از نقل و انتقالات در ویپ بهتر است که بنا بر تجربه از تلفن های معمولی منزل استفاده کنید. این تلفن ها برای گیت وی ویپ مناسب تر هستند و کیفیت تماس را بهبود می بخشند.
اتصال تلفن سنتی PBX به سیستم اینترنتی یا IP
گیت وی ویپ این امکان را فراهم می کند تا تماس ها از طریق آی پی فراهم شود. تماس ها از این طریق هزینه های بسیار کمتری در بر دارند. گیت وی ویپ به صورت واحد های خارجی و یا کارت های PCI در دسترس می باشند. اکثریت قریب به اتفاق دستگاه ها به صورت واحد های خارجی گیت وی ویپ هستند که دارای یک رابط برای شبکه IP و یک یا چند پورت برای اتصال خطوط تلفن به آن می باشند.

انواع گیت وی های ویپ

واحد آنالوگ : واحد آنالوگ گیت وی ویپ برای اتصال خطوط تلفن آنالوگ به طور منظم به دروازه استفاده میشود. واحد های آنالوگ معمولا بین 2 تا 24 خط در دسترس هستند.
واحد دیجیتال : واحد دیجیتال به شما اجازه اتصال خطوط دیجیتال به یک یا چند خط را می دهد.
انواع گیت وی ویپ را می توانید از فروشگاه های ویپ خریداری کنید.

پیمایش به بالا