02187273

عملیات مرکز تماس چیست؟

عملیات مرکز تماس چیست؟

در واقع عملیات مرکز تماس به شکل ارائه خدمات بهتر به مشتریان می باشد که این کار با استفاده از سیستم کامیپوتری و تلفن صورت می گیرد. مرکز تماس کمک می نماید تا بهتر و کارآمدتر نیازهای مشتریان تامین شود. یکی از مهم ترین عملیات مرکز تماس، قابلیت ضبط تمام تماس های دریافتی و خروجی می باشد هم چنین در مراکز تماس می توان نرم افزار crm یا help desk برای انجام پیگیری ها و ثبت نمودن درخواست مشتریان تجهیز نمود. ایجاد مرکز تماس از تکنولوژی و فن آوری منحصر به فردی برخوردار است که به شکل صنعت داخلی نیز تبدیل شده است. مرکز تماس را حتی می توان در منزل نیز ایجاد نمود ولی مراکز تماس دارای محل کار معینی با چندین کارمند هستند.
در بخش تجارت مانند افرادی که تامین کننده اینترنت هستند و یا شرکت های تامین کننده و پشتیبان کارت اعتباری و یا شرکت های مسافربری و هواپیمائی و نمونه های زیادی از شرکت ها به شکلی کار می کنند کارمندان وقت زیادی را برای رسیدگی گسترده به درخواست ها و مشکلات مشتریان باید رسیدگی کنند و این کار تنها با ایجاد مرکز تماس جهت این مراکز ایجاد خواهد شد. با توجه تحقیقات صورت گرفته مرکز تماس در تکنولوژی IT بخش عظیمی را در برگرفته است.

بازاریابی تلفنی جز بخش عملیات مرکز تماس

بازاریابی تلفنی بخشی مهم در کارایی فروش و قسمت مهمی از بخش عملیات مرکز تماس است در مراکز تماس که به این شکل کار می کنند اپراتورهای تلفنی جهت بازاریابی تلفنی در مرکز تماس به صورت مستقیم و به شکل تلفنی به فروش روی می آورند و یا به صورت درخواست کمک و ارائه معرفی محصولات می پردازند به نحوی که با متقاعد و راضی نگه داشتن مشتریان بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند این حرفه بسیار مشکل است و نیاز به ترفندهای بسیاری از جمله روابط عمومی قوی، حفظ آرامش و صبر و… می باشد. بنابراین بازاریابی تلفنی جز بخش های عملیاتی مرکز تماس بوده که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.
تمام خطرات احتمالی که برای یک شبکه داخلی روی بستر های مختلف وجود دارد در مورد مرکز تماس هم صدق میکند و از این نظر لازم است مرکز تماس امنیت لازم را داشته باشد تا از مزیت های آن بهره‌مند شود.

به طور کلی شنود مکالمات در تماس هایی که در بستر شبکه کار سختی نیست و حتی با روش های مختلف می‌توان به طور کامل مکالمات را به سرقت برد اما این اتفاق زمانی رخ میدهد که راهکار امنیتی برای مرکز تماس شما مهیا نشده باشد.
از جمله راه کار های پیشنهادی ما به شما، استفاده از Ipsec یا VPN وهمچنین تکنیک های رمزنگاری است. با استفاده از این راه حل ها شما نیاز به مقاوم‌سازی شبکه برای اطمینان خاطر بیشتر دارید و روش های مثل فایروال ها جای خود را دارند. البته استفاده از فایروال ها معمولا با مشکلاتی رو به رو میشود که لازم است نرم‌افزار مرکز تماس شما یا پنل کنترل سخت‌افزاری فایروال به درستی کانفیگ شود.

پیمایش به بالا