02187273

مشکلات تلفن ویپ بخش دوم

مشکلات تلفن ویپ – بخش دوم

در بخش اول از بررسی مشکلات تلفن ویپ ، به یکی از مهم ترین مشکلات در برقراری ارتباط با تلفن ، یعنی قطعی و وصلی های Jitter پرداختیم. در این مقاله ، سایر مشکلات تلفن ویپ را  بررسی می کنیم.

بررسی مشکلات تلفن ویپ

تاخیر در انتقال صداها نیز ، یکی از مواردی است که همواره کاربران را حین تماس آزار می دهد. یعنی صوت ، بعد از ایجاد ، مدت زمان قابل توجهی را برای انتشار و انتقال در تلفن ، میطلبد.
انواع تاخیر در تلفن ویپ
3 نوع رایج تاخیر در تلفن های ویپ مشاهده میشود:
تاخیر در انتشار : نور باسرعت 186 هزار مایل در ثانیه از طریق خلا منتقل میشود. الکترون ها نیز از طریق سیم های مسی و فیبر نوری ، با سرعتی در حدود 125 هزار مایل در ثانیه جا به جا میشوند. شبکه فیبر و خطوط مسی نیز که باید این ذرات را جا به جا کنند ، حدود 13 هزار مایل در ثانیه کشش دارند. اگرچه این تاخیر برای گوش انسان محسوس نیست ، اما در مواقعی که صوت پیوسته در واحد زمان تولید شود ، این تاخیرات در تلفن محسوس میشود.
تاخیرهای دستی : به این معنا که دستگاه های دخیل در فرآیند جلو راندن امواج ، می توانند سبب تاخیر شوند.
تاخیرها در صف داده : زمانی که پاکت های اطلاعات به علت ازدحام در یک صف متراکم شوند ، این تاخیر ایجاد میشود. زمانی که ترافیک دریافتی بیش از میزان مورد انتظار است ، این مشکل رخ می دهد.
راه حل تاخیر در تلفن ویپ
مهم ترین راه حل در این تلفن ، اولویت بندی است. سیاست های مدیریت شبکه ، رزرواسیون پهنای باند ، سوئیچینگ چند پروتکله می تواند در اولویت بندی ترافیک موجود در تلفن ها ، موثر باشد. کیفیت مودم روتر شما ، تا حد زیادی تعیین کننده ی این اولویت بندی خواهد بود.

پیمایش به بالا