02187273

مفهوم ویپ به زبان ساده

مفهوم ویپ به زبان ساده

بر خلاف گذشته که روش های برقرای ارتباط بسیار محدود بود و تنها از طریق تلفن و خطوط مرتبط به آن امکان پذیر بود ، امروزه سرویس های متنوعی جهت برقراری ارتباط میان افراد رایج شده است که در مواردی ، جایگزین ارتباطات تلفنی معمول شده است. یکی از سرویس های متداول برای برقراری ارتباط ، ویپvoip)می باشدکه قصد داریم مفهوم ویپ را تحت عنوان دانش نامه ی ویپ ، بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با مفهوم ویپ (voip )

Voice Over Internet Protocol ، همان فناوری مد نظر ماست که به اختصار voip خوانده می شود. دانشی که سیگنال های آنالوگ را به دیتاهای دیجیتالی تحت فضای وب تبدیل می کند. به زبان ساده تر ، با استفاده از ویپ ، می توان تماس ها را به جای تلفن ، از طریق اینترنت برقرار کرد. واژه ی تلفن اینترنتی ، ساده ترین تعریف برای فناوری ویپ می باشد.
هر چند که برای ویپ ، تعاریف تخصصی تری موجود است، اما در این مقاله تنها به زبان ساده این فناوری را تحلیل می کنیم و در پست های آینده تعاریف مختلف را مطالعه خواهید کرد.

نحوه برقرای ارتباط با ویپ
رایج ترین سوال در ارتباط به تماس های اینترنتی آن است که چه طور این ارتباط میسر می شود. در پاسخ باید گفت که لازمه ی این ارتباط ، تنها مجهز بودن به یک ارتباط پایدار اینترنتی و در واقع کانکشن قوی است و تنها نیاز است که با نرم افزار های مربوطه ، به جای ارتباط از طریق سیم های تلفن ، با استفاده از پروتکل های اینترنتی ، با افراد ارتباط برقرار کنیم.

شیوه کار ویپ
با استفاده از ویپ ، با پرداخت هزینه های گمتر ، می توان سیستم حاکم بر تلفن های رایج را تغییر داد. سرعت انتقال داده ها ، امکانات متنوع و هزینه های کمتر ، سبب شده است که شرکت های زیادی، جهت ارائه سرویس های voip ، پا به عرصه ی رقابت بگذارند.
حال که با مفهوم ساده ویپ آشنا شده اید ، می توانید به صورت تخصصی ، ویپ و مفاهیم ویپ را که در آینده بررسی می کنیم ، مطالعه کنید.

پیمایش به بالا