02187273

نرم افزار و سخت افزار های راه اندازی ویپ

نرم افزار و سخت افزارهای راه اندازی ویپ

برای هر نوع استفاده ای که از ویپ دارید ، چه استفاده خانگی که لازمه آن به کارگیری سخت افزار است، چه استفاده های تجاری که با نرم افزار است، نیازمند آشنایی مقدماتی با ملزومات آن، یعنی انواع نرم افزارها و سخت افزارهای ویپ هستید. در این مطلب به صورت مختصر با هر یک از این ملزومات و نحوه استفاده از آن ها آشنا میشوید.

استفاده از نرم افزار و سخت افزارهای راه اندازی ویپ

با توجه به این که اغلب مصارف ویپ ، تجاری است ، پس ابتدا نرم افزارهای لازم برای راه اندازی voip را بررسی می کنیم:
نرم افزارها
استفاده از نرم افزارها، اساسا ساده تر و کم هزینه تر از تجهیزات سخت افزاری می باشد. چرا که بعد از نصب نرم افزار ، تنها چیزی که نیاز دارید، یک هدست مجهز به میکروفون است. در این روش ، سافت فون ها به سادگی و البته به صورت رایگان قابل دانلود هستند. نمونه ی رایج و مناسب سافت فون ها در میان سایر ین ، Xten-light است. با جست وجو در گوگل و فروم های مختلفی که جهت مشاوره برای راه اندازی ویپ فعالیت می کنند، می توانید لایسنس هریک را به صورت رایگان دریافت کنید.
سخت افزارها
در صورتی که می خواهید از تلفن های عادی منزل و یا تلفن های ویپ استفاده کنید، بدون نیاز به نرم افزارهای مختلفی که شاید در روش اول معرفی شد ، می توانید با دستگاه های ATA به عنوان سخت افزار ، راه اندازی voip را انجام دهید. دستگاه های ATA ، صرفا برای تبدیل سیگنال های آنالوگ تلفن به سیگنال های دیجیتال اینترنتی هستند. برای تماس هایی که محدود به منزل هستند، پیشنهاد می کنیم که از پورت FXS استفاده کنید. در صورتی که تریج می دهید از همان تلفنی که قبلا استفاده می کردید، برای راه اندازی voip استفاده کنید، باید از دستگاه های ATA که معرفی شد، برای اتصال به خطوط سنتی PSTN بهره مند شوید.

پیمایش به بالا