02187273

پیکره بندی تلفن ویپ

پیکره بندی تلفن ویپ

تلفن ویپ ، از اجزا و بخش هایی تشکیل شده است که آشنایی با ملزومات نرم افزار و سخت افزاری آن ، جهت استفاده از این تلفن ضروری است.با مطالعه ی این مطلب با پیکره بندی تلفن ویپ بیشتر آشنا خواهید شد.

ویپ از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

سه بخش اصلی در ویپ عبارتند از تلفن ، ارتباط ، سرویس دهنده ، آداپتور و پروتکل .
در تعریف ویپ ، گفته شد که با استفاده از فناوری ویپ ، پروتکل و راه های برقراری ارتباط از طریق ویپ ، افراد با یکدیگر تماس میگیرند. همه ی این موارد به واسطه ی بخش هایی در ویپ میسر میشوند که در ادامه می خوانید:

سیستم عامل ویپ

منظور از سیستم عامل ، همان نرم افزاری می باشد که روی کامپیوتر شما نصب شده است و می تواند ویندوز ، مک و یا لینوکس باشد. البته پیشنهاد می کنیم به دلیل پیچیدگی لینوکس ، از سیستم عامل های دیگری استفاده کنید.

بخش سخت افزاری ویپ

با استفاده از یک سخت افزار ، ایجاد سرور برای تلفن ویپ ممکن می شود. از خود کامپیوتر ها یا همان PC می توانید بدین منظور استفاده کنید. در اصل نرم افزارهایی که استفاده میشوند حقیقت ویپ را تشکیل می دهند و سخت افزار ، حاوی درایو سخت یا هادر درایو و یک رابط برق است. با این حال وجود این بخش برای ایجاد تلفن لازم است.

نرم افزار PBX

استفاده از این نرم افزار در انواع تلفن های ویپ لازم است و بنابراین از ملزومات اصلی این فناوری است. با مفهوم PBX در آینده بیشتر آشنا خواهید شد. به صورت خلاصه بهتر است بدانید که PBX ، باکس های تلفن مرکزی هستند که ارتباطات و اتصال تلفن را برقرار می کنند.

کارت های رابط

کارت رابط ، یکی از اجزای سیستم ویپ است که در مجموع ارتباط میان ویپ و سیم LAN را برقرار می کند.

پیمایش به بالا