02187273

کارکرد گیت وی ویپ و انواع گیت وی ویپ

کارکرد گیت وی ویپ و انواع گیت وی ویپ

کارکرد گیت وی ویپ چگونه است؟

عملکرد گیت وی ویپ بسیار ساده می باشد و مانند پل ارتباطی میان شبکه تلفن و شبکه آی پی عمل کرده و تقریبا نقش رابط را بازی می کند. بسته به این که بسته صوتی از تلفن شهری می خواهد انتقال پیدا یا از شبکه IP نوع حرکت و تبدیل آن متفاوت می شود. چناچه از تلفن شهری قصد ارسال صوت دارید گیت وی voip آن را به سیگنال صوتی و صدای آنالوگ را به شکل دیجیتال تبدیل نموده و بعد از فشرده سازی آن را به جریان پکت تبدیل می نمایند و بعد در شبکه آی پی ارسال می گردد ولی چناچه از حالت دیجیتال قصد ارسال پیام را به تلفن شهری داشته باشیم جریان حالت فشرده صوتی را خارج کرده و به تلفن شهری وارد می کند تا قابل شنیده شدن گردد.
گیت وی ویپ، voip gateway با توجه به نوع عملکرد به انواع مختلفی تقسیم می شود از جمله:

گیت وی ویپ آنالوگ

این نوع گیت وی ویپ، برای اتصال تلفن های سنتی آنالوگ به سیستم تلفن ویپ و همین طور اتصال تلفن ویپ به شبکه تلفن شهری تقسیم بندی می شود و به دو نوع گیت وی fxs : جهت ارتباط و اتصال تلفن و فکس به سیستم تلفن ویپ. گیت وی ویپ :fxo جهت سیستم تلفن ویپ به خطوط تلفن شهری ایجاد شده است.

گیت وی ویپ دیجیتال

گیت وی voip دیجیتال، جهت اتصال سیستم تلفن ویپ به خطوط صوتی دیجیتال مثل bri،e1،t1 کاربرد دارد. همچنین گیت وی دیجیتال برای اتصال سیستم قدیمی تر پی بی ایکس به شبکه آی پی نیز استفاده می شود.
هر دو گیت وی ویپ هم آنالوگ و هم دیجیتال تقریبا یک کار انجام می دهد و تنها تفاوت آن ها در نحوه اتصال و تجهیزاتی می باشد که جهت اتصال به آن ها نیازمند است.  در مطالب بعدی در مورد روش هاو ابزار اتصال دهنده گیت وی ویپ توضیح داده خواهد شد…

پیمایش به بالا