02187273

انواع گیت وی های آنالوگ

انواع گیت وی های آنالوگ

گیت وی های ویپ انواع مختلفی دارند؛ اما دو نوع اصلی گیت وی voip وجود دارد که با استفاده از آن ها سرویس ویپ راه اندازی میشود: گیت وی voip آنالوگ و گیت های دیجیتال ویپ. گیت وی های آنالوگ ویپ بر اساس نوع ساختار و ویژگی های ظاهری که بدان اینترفیس گفته میشود به دو دسته گیت وی ویپ FXS و FXO تقسیم میشوند. در این مطلب با انواع گیت وی های آنالوگ ویپ، تعریف و تفاوت آن ها آشنا خواهید شد.

معرفی انواع گیت وی های آنالوگ

گیت وی ویپ FXO
زمانی که مشتری از جانب دفتر مرکزی ویپ به جای شعب مختلفی که واسطه ویپ هستند تماس دریافت می کند، یک خط تبادلی میان سرویس دهنده و مشتری ایجاد میشود که بدان خط Foreign Exchange یا تبادل خارجی گفته میشود. در این تبادل ، دفتر مرکزی ویپ همان بخش خارجی یا Foreign می باشد.
FXO نیز مخفف عبارت Foreign eXchange Office می باشد که انتهای خط مرکزی را شامل میشود. FXO در واقع پورتی خارجی در گیت وی ویپ می باشد که تماس های شهری آنالوگ و معمولی را به تماس های ویپ تبدیل می نماید و آن ها را بر آی پی و پروتکل های اینترنتی مبتنی می کند.
گیت وی ویپ FXS
FXS مخفف عبارت Foreign Exchange Station می باشد و در واقع رابط تلفنی برای دستگاه های مختلف می باشد. به زبان ساده تر درگاهی که دستگاه های مختلف شما بدان متصل می شود پورت یا گیت وی ویپ FXS می باشد که لزوما به برق متصل است. برخی به این پورت پریز تلفنی می گویند که سبب شنیدن صدای بوق از دستگاه های مختلف نظیر تلفن های سنتی میشود.
گیت وی ویپ FXS برای اتصال به بیش از دو خط سنتی PBX مورد استفاده قرار میگیرد و صرفا اگر کاربر بخواهد با استفاده از تلفن معمولی از سرویس ویپ استفاده کند، این گیت وی ویپ را انتخاب می نماید.

پیمایش به بالا