02187273

دستگاه های گیت وی ویپ

فاکتورهای اصلی در دستگاه های گیت وی ویپ

از جمله موارد اصلی در سیستم ویپ، برقراری تماس، حفظ کیفیت صوت و کیفیت سرویس می باشد. سه عامل اصلی در حفظ کیفیت صوت موثرند. عناصر اصلی در فناوری ویپ چیست؟ تلفن های ویپ، باکس و کنسول ها جهت دریافت و آغاز کردن مکالمه و سرور های پردازش کننده برای مدیریت اتصالات کنترلی ویپ، جهت مکالمه همراه با PBX کاربرد دارند. شبکه آی پی که حمل کننده بار صوتی می باشد. گیت وی ویپ برای اتصال های قدیمی(PSTN) و آی پی کاربرد دارد.

عوامل موثر بر کیفیت صوت در دستگاه های گیت وی ویپ

از جمله عوامل زیادی بر کیفیت صوت در دستگاه های گیت وی ویپ و فناوری ویپ تاثیر می گذارد که از آن جمله می توان به 3 عامل عمده اشاره نمود. Delay,jitter,packet loss
Delay : مقدار تاخیر انتقال بسته یا همان delay، معمولا تاخیر بین شبکه های آی پی حدود 200تا 250 میلی ثانیه است و تاخیر کلی نیز در حد 400میلی ثانیه و نباید از این مقدار بیشتر باشد. علت این تاخیر از زمان صرف شده برای ارسال بسته در شبکه مدار های تغییرات یا همان سوئیچ های تغییر می باشد.
Jitter : تغییرات و نوسان تاخیر در انتقال بسته یا همان jitter، زمان تاخیر و ایجاد نوسان می تواند منجر به حذف در سیستم ویپ گردد و در واقع jitter میزان تفاوت زمانی در رسیدن بسته ها به مقصد را نشان می دهد مقدار آن نباید از 80میلی ثانبه بیشتر باشد. عواملی که تحت تاثیر آن قرار می گیرد کیفیت صدا و تصویر می باشد و وابستگی زیادی به در آن وجود دارد.
packet loss: مقدار از بین رفتن بسته ها یا درصدگم شدن آن ها یا همان packet loss، چناچه بسته ای رد شبکه آی پی گم شده و از دست برود این حالت بوجود می آید و در این حالت در مواقعی که ترافیک داده ها زیاد باشد اتفاق می افتد. این حالت بر روی کیفیت صدا تاثیر بدی می گذارد و مقدار عددی گم شدن بسته ها باید از 5درصد کمتر باشد.
البته کیفیت دستگاه گیت وی voip و نحوه نصب آن برای حداقل شدن همه این عوال تاثیر بسیاری زیادی دارد و باید از انواع مرغوب این سیستم تهیه و نصب شود.

پیمایش به بالا