02187273

ویپ voip

voip چیست ؟ معرفی صفرتا صد و آشنایی با ویپ

voip چیست؟ ویپ مخفف عبارت( Voice over Internet Protocol ) است. ویپ با نام تلفن اینترنتی یا IP تلفنی نیز از آن یاد می‌شود. ویپ امکان استفاده از اینترنت به منظور برقراری مکالمات تلفنی را فراهم می‌نماید و تلفن ویپ در مقایسه با تلفن‌های سنتی مبتنی بر خطوط سیم، از فناوری دیجیتال استفاده می‌کند. در واقع با استفاده از فناوری ویپ ، صدا توسط بسته‌های اطلاعاتی IP و از طریق اینترنت ارسال می گردد. پس همراه مقاله ویپ چیست باشید.

ویپ می‌تواند به منظور تامین خواسته فوق از سخت افزارهای شتاب‌دهنده استفاده کند و یا از ویپ در محیط مبتنی بر کامپیوترهای شخصی استفاده گردد. شبکه‌های مبتنی بر IP (ویپ) بر روی تمامی شبکه‌ها پشتیبانی می‌شود. از جمله شبکه سازمان‌ها، شبکه‌های خصوصی، شبکه‌های عمومی، شبکه‌های کابلی و همچنین شبکه‌های بی سیم. ماهان ویپ در واقع بر روی تمامی شبکه‌ها قابل اجرا است.

ویپ چیست؟

تفاوت بین تلفن ثابت و ویپ چیست؟

در این بخش از مقاله voip چیست قصد داریم بررسی کنیم که ویپ چیست و چگونه کار میکند. در واقع تفاوت اصلی بین سيستم voip و تلفن‌های ثابت این است که یک تلفن ثابت در یک منطقه مذکور با استفاده از سیم‌های مسی وصل شده است. یک تلفن ويپ ، پس از آن دوباره مستقر می‌شود و دستورات را از طریق وب دریافت می‌کند و به یک منطقه خاص محدود نمی‌شود.

تلفن‌های معمولی یا همان تلفنهای مخابراتی از خطوط ساده برای انتقال سیگنال‌های صوتی استفاده می‌کنند. برای تصمیم گیری، باید سیم کشی اضافی وصل کنید. بسیاری از افراد VoIP را از تلفن‌های ثابت معمولی انتخاب می‌کنند، زیرا هزینه راه‌اندازی کمتری را شامل می‌شود و می‌توانند با استفاده از وب یا اینترنت ( internet ) تصمیم‌گیری کنند، که با هزینه‌های کم‌تر و قابل توجهی معامله خوبی می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار مدیریت مرکز تماس  و اطلاع از قیمت voip وارد فروشگاه شوید و یا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

voip چیست  و چگونه کار می کند؟

سیستم ویپ نظیر آنچه اشاره گردید کار می‌کند. در ابتدا، صدای دیجیتال شده در بسته‌های اطلاعاتی قرار می‌گیرد و پس از ارسال در مقصد مجددا به صدا تبدیل می‌‌شود. با ذخیره اطلاعات به فرمت دیجیتال می‌توان بر روی آنها کنترل بهتری را اعمال نمود. مثلا می‌توان آنها را فشرده، مسیرشان را تعیین و یا به یک فرمت جدید تبدیل نمود.

شبکه‌های مبتنی بر پروتکل TCP/IP از بسته‌های اطلاعاتی IP تشکیل می‌گردند که شامل یک هدر (برای کنترل ارتباطات) و یک payload به منظور مبادله داده است. سیستم ویپ VoIP از بسته های اطلاعاتی IP به منظور حرکت در شبکه و رسیدن به مقصد نهایی استفاده می‌کند.

بهترین نکات برجسته چارچوب سيستم ويپ چیست ؟

عناصر جذاب قابل دسترسی سیستم تلفنی ویپ با چارچوب تلفن اداری مبتنی برابر چیست؟ در اینجا معروف‌ترین نکات برجسته VoIP است که سازمان ها از آنها قدردانی خواهند کرد.

6 نکته برجسته عملکرد voip که بدون آنها نمی توانید کار خود را خوب پیش ببرید:

مشارکت خودکار برای تماس‌های نزدیک، برنامه‌های همه کاره برای تماس‌های فوری، کیفیت صدای تماس HD، دستگاه‌های هماهنگ گروهی، رمزگذاری و امنیت تماس، ضبط و بررسی تماس همگی از این دسته هستند.

مزایای ویپ چیست؟

1) متصدی خودکار

در مقاله voip چیست باید اشاره کرد که استفاده از یک مهماندار خودکار، یک ویژگی برجسته VoIP است که به تماس‌ها پاسخ می‌دهد و تماس‌ها را به سمت مناسب هدایت می‌کند. همچنین می‌توانید از یک متصدی خودکار برای پیشبرد تماس‌ها به پیام صوتی خود یا جایی فراتر از ساعات کاری استفاده کنید. اکنون که می‌دانید ” ویپ چیست “به سرغ ادامه مطالب می‌رویم.

در مقاله voip چیست باید اشاره کرد که در صورتی که با یک سازمان تماس گرفته‌اید و نیاز به فشار دادن 1 دکمه برای معاملات، و 2 برای کمک داشته باشید، از یک خدمه خودکار استفاده کرده‌اید. خدمه خودکار روشی فوق‌العاده برای گسترش تصویر متخصص با منوی تلفن است که از تماس‌های نزدیک استقبال می‌کند.

2) برنامه‌های قابل حمل و دسکتاپ

فرض کنید می‌دانید که انتخاب یک چارچوب قانونی تلفن ویپ چیست ؟ در این صورت قطعا قصد خرید آن را پیدا خواهید کرد. شما یک برنامه کاربردی محصول دریافت می‌کنید که می‌توانید از آن برای تأیید و تصمیم‌گیری از سیستم رومیزی یا هر تلفن همراه خود استفاده کنید.

این یک اولویت بالاتر از هر زمان دیگری است که گروه خود را با یک پاسخ VoIP برای دورکاری تجهیز کنید. این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند بدون توجه به تلفن محل کار متفاوت، تصمیم‌های تلفنی، تماس‌های تلفنی، تبادل پیام‌های فوری و موارد دیگر را بپذیرید. این تصمیم شماست!

3) کیفیت تماس HD

به سختی می‌توان گفت که چیزی وحشتناک تر از درخواست از تماس گیرندگان وجود دارد که همان چیزی را که گفتند، تکرار کنند. HD Voice کیفیت صدای تماس های تلفنی شما را افزایش می‎‌دهد. این نوآوری VoIP روی تصمیمات تلفنی دو برابر واضح تر از یک تماس تلفنی استاندارد است.

برای صدای کامل‌تر، هدست‌ها و تلفن‌های ویپ چیست و کاربرد آن چگونه است؟ ابزار متعددی قابلیت مسدود کردن صدا را دارند. این کیفیت صدای باکیفیت در هر شرایطی برای تماس‌های مسافت قابل توجه قابل تشخیص است.

4) ارتباطات یکپارچه

VoIP فرآیند کار گروه شما را از طریق ایده‌ای به نام ارتباطات یکپارچه ارتقا می دهد. به جای استفاده از چند برنامه متفاوت، تمامی ارتباطات سازمان شما کاملاً هماهنگ است.

در اینجا بخشی از قابلیت های حیاتی در یک مرحله UC آمده است:

  • ارسال پیامک
  • بازدیدهای گروهی
  • گردهمایی های ویدئویی
  • اشتراک گذاری صفحه نمایش
  • تماس جمعی
  • برنامه‌های همه کاره و دسکتاپ

مزایای استفاده از ویپ نسبت به PSTN شبکه تلفنی سوییچ عمومی

در زمان استفاده از خطوط PSTN، کاربران عملا هزینه زمان استفاده شده توسط شرکتی که مدیریت خط PSTN را برعهده دارد، پرداخت می‌نمایند و هر اندازه که بیشتر با تلفن صحبت نمایند هزینه بیشتری را نیز باید پرداخت نمایند. علاوه بر این، نمی‌توان به طور همزمان با بیش از یک شخص گفتگو نمود.

در سیستم ویپ می توان هر زمان و با هر شخصی گفتگو نمود. کافی است که در آن مقطع زمانی سایر افرادی که شما می‌خواهید با آنان گفتگو نمایید نیز به اینترنت متصل شده باشند. مکالمه توسط تلفن IP برقرار شده تا زمان دلخواه (مستقل از هزینه‌های مربوطه) می‌تواند ادامه یابد. علاوه بر این، در یک زمان با چندین نفر گفتگو نمود. در زمان گفتگو با سایر افراد و به طور همزمان توسط تلفن ویپ می‌توان با آنان داده‌هایی نظیر تصاویر، نمودارها و تصاویر ویدیویی را نیز مبادله نمود.

تاثیرات ویپ بر عملکرد یک کسب و کار چگونه است؟

کدام کسب و کارها به ویپ نیاز دارند ؟

کسب و کارهایی با تعداد کارمندان دور کار زیاد: اگر شرکت شما بخش قابل توجهی از فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام می‌دهد و کارمندان از منازل خود کار می‌کنند، سیستم VoIP می‌تواند بسیار مفید باشد. با استفاده از این سیستم، کارمندان قادر خواهند بود از طریق موبایل یا رایانه شخصی‌شان به خطوط تلفن مجموعه دسترسی داشته باشند و با مشتریان و همکاران در تماس باشند.

کسب و کارهایی که نیاز به امکانات پیشرفته دارند: مراکز تلفن VoIP قابلیت‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند. برخی از این قابلیت‌ها شامل امکان انتقال تماس، تماس‌های همزمان، صندوق پستی صوتی، انتقال تصویر و مشارکت در تماس‌های چندرسانه‌ای است. اگر کسب و کار شما به این امکانات پیشرفته نیاز دارد، مرکز تلفن VoIP می‌تواند مناسب باشد.

کسب و کارهایی که می‌خواهند هزینه‌های تلفنی را کاهش دهند: استفاده از مراکز تلفن VoIP معمولاً هزینه‌های تلفنی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد، به خصوص در صورتی که شما تماس‌های بین‌المللی یا بین‌شهری زیادی دارید. با استفاده از شبکه اینترنت برای ارسال تماس‌ها، هزینه‌های تماس‌های بین‌المللی را می‌توان به طور قابل توجهی کاهش داد.

کسب و کارهایی که قابلیت همکاری و انعطاف‌پذیری بالا را می‌خواهند: سیستم VoIP امکاناتی مانند انتقال تماس، کنفرانس تلفنی چند‌طرفه و امکان همکاری در تماس‌های چندرسانه‌ای را فراهم می‌کند. این قابلیت‌ها به کسب و کارها امکان می‌دهند تا با همکاران و مشتریانشان در سراسر جهان به صورت آسان و با هزینه کمتر ارتباط برقرار کنند.

نحوه کار در مکالمات دیجیتالی

اگر مبنای خطوط تلفن را فیبرهای نوری در نظر بگیریم، در چنین حالتی مکالمات دیجیتالی شده طرفین، در هر دو سوی خط (ارسال و دریافت) با نرخ سرعتی برابر 64 گیگا بایت بر ثانیه منتقل می‌شود، که در مجموع برای هر دو طرف معادل 128 Kbps است. در این نوع ارتباط هنگامی که یکی از طرفین صحبت می‌کند طرف دیگر به آن گوش می‌دهد؛ به این معنی که در هر زمان تنها نیمی از ارتباط فعال است و عملا نیم دیگر ظرفیت ارتباطی به هدر می‌رود، همچنین در هر مکالمه تلفنی بخش قابل توجهی از طول زمان مکالمه را سکوت (هیچ یک از طرفین صحبتی نمی‌کنند) تشکیل می‌دهد.

اما در سیستم ویپ قادریم تا بسته‌های دیجیتالی را که تنها حاوی مکالمات طرفین است روی خطوط تلفن ارسال کنیم و از ارسال پیوسته داده‌ها شامل کل زمان مکالمات و سکوت میان آنها توسط سیستم ویپ جلوگیری کنیم. این امر اساس کار شبکه های سوییچ تلفنی بسته را تشکیل می‌دهد.

ویپ از روش پیش گفته برای ارائه خدمات تلفنی بهره می‌برد. تلفن ویپ مزایای زیادی نسبت به سامانه سوییچ مداری دارد. برای مثال انتقال چندین مکالمه همزمان روی یک خط تلفن و کاهش هزینه بر اساس کاهش طول زمان مکالمه از مزایای فوق هستند. چنانچه یک مکالمه را از طریق خط تلفن عادی در شبکه سوییچ مداری به مدت 10 دقیقه برقرار کنیم، باید هزینه 10 دقیقه مکالمه را پرداخت کنیم اما در مقابل یک تماس تلفنی مشابه در سیستم ویپ تنها 3.5 دقیقه از 10 دقیقه فوق را در بر خواهد گرفت و کاربر تنها هزینه 3.5 دقیقه را می‌پردازد. از طرفی زمانی برابر 6.5 دقیقه از 10 دقیقه، خط تلفن آزاد است، بنابراین خط، این ظرفیت را خواهد داشت که دو یا چند مکالمه همزمان روی آن انجام گیرد.

مدیریت مرکز تماس ویپ

رمزگذاری تماس و امنیت ویپ چیست ؟

امنیت ویپ چیست ؟ برای کارآفرینان مهم است. تماس‌های تلفنی داده‌های مخفی مانند شماره‌های Mastercard و بحث‌های منابع انسانی را منتقل می‌کند. شما باید از این منابع محافظت کنید، در غیر این صورت ممکن است شما را به عقب براند.

VoIP عاری از هرگونه آسیب احتمالی است، حتی اگر بسته های اطلاعاتی از طریق وب حرکت کنند. چارچوب‌های تلفن IP دارای امنیت زیربنایی هستند تا مانع از ضربه زدن افراد مزاحم به تماس‌های شما شوند.

اطلاعاتی در مورد رمزگذاری تماس دریافت کنید. نوآوری‌های VoIP مانند TLS و SRTP اطلاعات تماس را درهم می‌کشند و جاسوسی را تقریباً غیرقابل تصور می‌کنند.

شما باید به این موضوع نگاه کنید که آیا به عنوان یک تامین کننده VoIP گواهینامه و دستورالعمل های صنعت را برآورده می کند یا خیر. هنگام انتخاب یک اداره تلفن تجاری، داشتن دستور کار ضروری است.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه آشنایی با تجهیزات ویپ مراجعه کرده و  با امکانات سیستم ویپ بیشتر آشنا شوید.

آیا می توان گفت که آنها در PCI، SOC 2 و ISO/IEC 27001 مجوز دارند؟

  • چه تعداد مزرعه سرور دارند؟
  • زمان آپدیت مدیریت VoIP آنها چقدر است؟
  • آیا آنها ارتباطات IP سازگار با HIPAA را ارائه می دهند؟
  • آیا در هر نقطه ای می توانید به گزارش تماس های ثابت برسید؟

 ضبط تماس در voip چیست ؟

چارچوب تلفن خود را برای ضبط تماس های تلفنی بین مشتریان و کارکنان خود تحت تأثیر قرار دهید. آیا گروه شما تماس ها را با دقت و دقت انجام می دهد؟

ضبط تماس ها از طریق چارچوب تلفن، مناطقی را برای گروه شما برای رسیدن به سطح بعدی آشکار می کند. علاوه بر این، ایمن است، بنابراین نیروی کار تأیید شده می تواند به آن دسترسی پیدا کند.

مزیت ضبط تماس VoIP این است که برای همه گردهمایی ها نامحسوس است. به همین ترتیب، برخلاف چارچوب های تلفن ثابت PBX، به تجهیزات اضافی نیاز ندارد. خداحافظ ضبط صوت! با دنبال کردن اینستاگرام ماهان ویپ از به روزترین تجهیزات ویپ با خبر شوید.

سوالات متداول

  1. آیا VoIP یک برنامه اپلیکیشن کاربردی است؟

VoIP به تنهایی به برنامه نویسی برنامه محدود نمی شود. با وجود این، یک برنامه قابل حمل به طور مثبت یک مزیت VoIP است، زیرا شما می توانید تصمیمات را از هر جایی بدون اتصال به تلفن محل کار خود بپذیرید و تصمیم گیری کنید. VoIP سازگاری تصمیم گیری برای داشتن یک تلفن سخت، یک تلفن مبتنی بر محصول یا هر دو را می دهد!

  1. آیا می‌توان از یک VoIP در هر نقطه‌ای برای فکس استفاده کرد؟

در واقع Nextiva به شما امکان می دهد با استفاده از چارچوب تلفن VoIP خود فکس های بی حد و حصری ارسال و دریافت کنید.

  1. آیا برنامه‌های VoIP برای استفاده محافظت می‌شوند؟

ابتدا باید مطمئن شوید که قراردادهای امنیتی تامین کننده VoIP را که به آن فکر می کنید، بررسی کرده‌اید. به عنوان مثال، سازمان Nextiva در تمام طول روز، هر روز نظارت و امنیت را رعایت می‌کنند. و هر مزرعه سرور Nextiva دستورالعمل های امنیتی تعیین شده توسط گواهی ISO/IEC 27001 را برآورده می کند.

پیمایش به بالا