02187273

ماهان ویپ

استفاده از ویپ در Fax و Mobile

استفاده از ویپ در mobile

در اغلب کشورها حتی شهرهای بزرگ کشورمان میزان ارتباط از طریق موبایل بیشتر از برقراری ارتباط با تلفن‌های ثابت است. ضریب نفوذ شبکه تلفن همراه و اینترنت رقابت بسیار نزدیکی با روش‌های سنتی تلفن دارند و در شرایطی که رشد تلفن‌های ثابت محدود شده است استفاده از موبایل‌ها همچنان با شتاب بالایی به کار خود ادامه می‌دهد. وجود بیش از ۵۰ میلیون مشترک فعال در کشورمان این نکته را تایید می‌کند.

اغلب تلفن‌های همراه امروزی نیز قابلیت دسترسی به شبکه از طریق استانداردهای وایرلس و دسترسی به خدمات دیتا را دارند. به این ترتیب تقاضای زیادی برای استفاده از ویپ روی تلفن‌های همراه وجود دارد و تقریبا از سه سال پیش اغلب سازندگان گوشی و سیستم‌عامل، امکاناتی را برای استفاده از این سرویس‌ها فراهم کرده‌اند. موبایل‌هایی که با این قابلیت سازگار هستند باید بتوانند به صورت درونی امکانات مورد نیاز برای اجرای یک تماس تلفنی از طریق شبکه دیتا را داشته باشند و مشکل اینجاست که این قابلیت‌ها معمولا در مدل‌های ارزان‌قیمت وجود ندارند. یکی از استانداردهای لازم برای استفاده از فناوری ویپ روی تلفن همراه SIP نام دارد و اغلب تلفن‌های هوشمند می‌توانند از SIP پشتیبانی کنند ضمن اینکه با گسترش فناوری‌های نسل سوم شبکه ۳G، پهنای باند لازم برای این تماس نیز فراهم شده است با این حال برای استفاده در یک شبکه داخلی کافی است موبایل از شبکه وایرلس پشتیبانی کند.

استفاده از ویپ در فکس

یک مرکز تلفن داخلی باید از ویژگی‌های مختلف مانند فکس پشتیبانی کند با این حال فناوری‌های وابسته به ویپ به طور مستقیم با ارسال داده‌هایی مثل فکس سازگار نیستند و تنها برای رمزگذاری داده‌های صوتی طراحی شده‌اند. در نتیجه برای ارسال و دریافت فکس باید در کنار سرویس اصلی از برخی امکانات جانبی استفاده کرد که این موضوع معمولا در سرویس‌دهنده‌های ویپ مورد توجه قرار می‌گیرد و بر اساس نیاز مشتری و خدمات درخواستی آن ممکن است ارائه شود. در این حالت علاوه بر ارسال‌کننده فکس، در طرف مقابل گیرنده هم باید توان دریافت آن را داشته باشد اما به صورت پیش‌فرض در یک سرویس ساده ویپ امکاناتی مثل فکس یا تماس تصویری وجود ندارد.

پیمایش به بالا