02187273

اشغال ماندن خطوط آنالوگ در گیت وی سنگوما

اشغال ماندن خطوط آنالوگ در گیت وی سنگوما

اشغال ماندن خطوط آنالوگ و راه حل برطرف کردن آن در گیت وی Sangoma

 

شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که چرا زمانی که از خطوط آنالوگ در سیستم‌های تلفنی سانترال آنالوگ استفاده می‌شود کیفیت خطوط مناسب است، اما وقتی همان خطوط را در سیستم‌های ویپ استفاده می‌کنید دچار تغییر در کیفیت شده و مشکلاتی چون اکو، بریده بریده شدن صدا (Double Talk) قطعی در حین مکالمه و یا اشغال ماندن خطوط به وجود می‌آید.

برای رفع هر کدام از مشکلات راه حل‌هایی وجود دارد. ماهان‌ویپ در این مقاله به بررسی برطرف کردن اشغال ماندن خطوط در گیت وی سنگوما Sangoma می‌پردازد.

زمانی‌که به مکالمه پایان می‌دهید و گوشی تلفن را قطع می‌کنید سیگنال (DC) به مخابرات ارسال می شود و سوییچ‌های مخابراتی به محض دریافت این سیگنال تماس را قطع می‌کنند. در برخی مواقع به علت متفاوت بودن (Busy tone) درسوییچ‌های مخابراتی و عدم تطبیق آن با گیت وی و عدم ارسال به موقع سیگنال DC توسط گیت وی، خط قطع نمی‌شود.

برای رفع این مشکل در همه گیت‌وی‌ها تنظیمات مربوط به Busytone وجود دارد واین تنظیمات بسته به نوع و برند گیت‌وی‌ها در قسمت‌های مختلف قرار دارند.

برای برطرف کردن این مشکل ابتدا یک فایل مکالمه ضبط شده که در انتهای آن صدای بوق‌های مقطع اشغالی خط شنیده می‌شود را از سیستم تلفن استخراج کرده و توسط نرم‌افزار آنالیز صوتی مانند Adobe Audition  باز کنید.

سپس فاصله زمانی دقیق (on time) که برحسب میلی ثانیه است را به صورت شکل زیر با ماوس انتخاب کرده و در قسمت پایین صفحه مشاهده کنید.

سپس فاصله زمانی دقیق (off time) را با ماوس انتخاب و مشخص کنید:

این پارامتر در سوییچ‌های مخابراتی متفاوت است. در بسیاری از سوییچ‌ها پارامترهای Busy Tone برای on time/off time  ۵۰۰ میلی ثانیه است.

برای پیدا کردن رنج فرکانس ازبرگه windows قسمت Frequency Analysist را انتخاب کنید و ماوس خود را روی خط سینوسی ظاهر شده ببرید.

پس از به دست آوردن پارامترهای (On time/off time / frequency) به قسمت Tone Setting  در صفحه وب گیت‌وی بروید و تنظیمات را به صورت شکل زیر وارد کنید.

در گیت‌وی‌های FXO – Sangoma  این جدول در مسیر Tones/Tone Detection قرار دارد.

ابتدا مقادیر به دست آمده در نرم افزار Adobe Audition را برای هر سه حالت ( Busy / Congestion / Disconnect ) وارد کنید، تیک enable را بزنید و گزینه Submit را انتخاب کنید.

پس از تاییدApply Changes ، گزینهSave  را انتخاب کنید تا تنظیمات به طور کامل ذخیره شوند.

مجدد تماس بگیرید. خواهید دید که پس از قطع شدن تماس، با پخش دو یا سه بوق تماس قطع خواهد شد.

 

ماهان‌ویپ امیدوار است با تهیه این مطالب به رضایت‌مندی بیشتر شما عزیزان کمک کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص نرم افزار مدیریت مرکز تماس ماهان‌ویپ لطفاً با شماره ۰۲۱۸۷۲۷۳ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ماهان‌ویپ اطلاعات خود را بی‌دریغ دراختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

پیمایش به بالا