02187273

ATA چیست؟

برقراری ارتباط با سیستم های ویپ از طریق ATA

مراکز ویپ در سراسر دنیا رو به افزایش هستند و با توجه به مزایای سیستم ویپ ، روز به روز بر تعداد کاربران این فناوری افزوده میشود. یکی از راه های برقراری ارتباط با ویپ ، ATA می باشد. برای برقراری ارتباط با سیستم ویپ ، راه های دیگری نیز وجود دارد که به به صورت مفصل در آینده بررسی می کنیم.

ATA چیست و چه کاربردی در زندگی انسان دارد! عملکرد ata چگونه است و وظیفه آن چیست؟! اگر به هر دلیلی لازم است بدانید کاربرد تلفن های آنالوگ چیست یا آداپتور آنالوگ تلفنی چگونه کار می‌کند با ماهان ویپ تا پایان این مقاله همراه شرکت خدمات ویپ ماهان ویپ باشید.

تا اینجا به صورت مفصل از مزایا و امتیازات سیستم ارتباطی voip برایتان صحبت کردیم، اما با تمام این اوصاف شرکت‌های متعددی وجود دارند که از جایگزین کردن تلفن آنالوگ با voip خوداری می‌کنند. دلیل این امر ممکن است عدم اطلاعات کافی یا پرهیز از هزینه‌های انتقال از آن سیستم به voip باشد. برای این قبیل افراد یک پیشنهاد مقرون‌به صرفه و آسان داریم، که هم از دغدغه‌های آنها خواهد کاست و هم می‌توانند از امکانات و امتیازات سیستم ارتباطی voip استفاده کنند. با استفاده از مبدل ata این امر امکان پذیر است. اما کاربرد آداپتور آنالوگ تلفنی یا ATA چیست؟ در مباحث قبلی در این خصوص به مراتب صحبت کردیم و گفتیم که ataچیست، اما مطالب برای گفتن بسیار است.

کاربرد تلفن های آنالوگ

دستگاه ATA چیست؟

همانطور که در مطالب گذشته گفتیم ساده‌ترین تعریف برای سوال مبدل Voip یا مبدل ATA چیست، این است که؛” یک دستگاه برای تبدیل تلفن‌های آنالوگ سنتی به تلفن‌های نسل جدید و تحت شبکه ip است.” این ابزار ساده برای بالابردن عملکرد سیستم voip در سازمان‌ها و ادارات بسیار مهم است.

مهم‌ترین و بزرگترین ویژگی های ata کاهش هزینه و بهبود استفاده از سیستم تلفنی سنتی بر اساس تکنولوژی جدید است.اما عملکرد ata چگونه است؟ در ادامه به آن خواهیم پرداخت. نیاز به تجهیزات مرکز تماس دارید؟ ماهان ویپ در خدمت شماست.

قبل از آن که به تشریح سوال ” عملکرد ata چگونه است ” بپردازیم لازم است بدانیم ata مخفف چیست؟ برای یادآوری مطالب گفته شده لازم است بدانیم مبدل Voip با نام تجاری ata مخفف عبارت Analog Telephone Adapter است.

عملکرد ata چگونه است؟

مبدل ata یا ویپ box با اتصال تلفن سنتی به دستگاه voip شرایط را فراهم و مساعد می‌کند تا تماس‌های ورودی و خروجی بر بستر اینترنت برقرار شوند. توسط تجهیزات دستگاه ATA کاربران قادر خواهند بود از امکانات و ویژگی‌های voip همچون call wating، caller idو… بهرمند‌شوند در حالی که کماکان از همان سیستم سنتی تلفن استفاده می‌کنند. آیا می‌دانید الستیکس چیست ؟ اگر پاسخ شما خیر است پس همین حالا بخوانید!

کارت تلفن آنالوگ

انواع مبدل ویپ یا ATA چیست؟

با توجه به نیاز مشتریان مختلف و نیز با در نظر داشتن استفاده‌های مختلف از مبدل ata، انواع کارت تلفن آنالوگ به سه دسته تقسیم می‌شوند؛

  1. مبدل Voip FXS که درای یک پورت است؛ در این نوع کارت تلفن آنالوگ یا ATA امکان اتصال به یک تلفن وجود دارد. یکی از مهمترین کاربرد کارت تلفن آنالوگ FXS که دارای دو پورت شبکه نیز هستند، دریافت سرویس ویپ برای مصرف خانگی است.
  2. مبدل Voip FXS که دارای دو پورت است؛ این مدل قادر است دو تلفن را متصل گرداند. این نوع مبدل Voip نیز همانند قبلی دو پورت شبکه دارد.
  3. مبدل Voipمجهز به پورت‌های FXO و FXS؛وظیفه و کاربرد مبدل ATA با دو پورت FOX و FXS این است که قادر می‌باشد یک خط تلفن سنتی یا قدیمی را به یک دستگاه دیگر وصل کند. لازم است بدانید برای اتصال بیش از دو تلفن یا خط قدیمی به دستگاه، نیاز است از گیت‌وی VOIP استفاده کنیم که در بعضی موارد تا 200 پورت FXS برای استفاده کاربران فراهم می‌کند.

تا اینجا متوجه شدیم یا به یاد آوردیم که ATA چیست و چه کاربردی دارد، فهمیدیم انواع مبدل ATA چیست. در ادامه مبحث با چند عبارت اختصاری در حیطه “مبدل ATA چیست” آشنا خواهیم شد.

وظیفه آداپتور آنالوگ تلفنی

عبارت SCSI

اسکازی که به صورت اختصار SCIS خوانده می‌شود مخفف عبارت Small Computer System Interface است که مجموعه‌ای از استانداردهای موازی برای عملیات مختلف همچون اتصال پیرینتر، دیسک درایو، اسکنر و… به کامپیوتر طراحی شده است. به بیان ساده‌تر اسکازی یا SCSI نوعی اتصال و کانکشن برای دستگاه‌های کامپیوتری است. SCSI بر اساس اکنولوژِی SHUGART ASSOCIATES SYSTEM INFTERFACE که به صورت اختصاری SASI نامیده می‌شود، ساخته شده‌است.

عبارت SATA

ساتا یا serial ataعلامت اختصاری عبارت Serial Advanced Technology Attachment یک کابل یا رابط است که آدابتورهای BUS میزبان را به دستگاه‌های مختلف همچون انواع هاردHDD و… متصل می‌کند.

عبارت PATA

تکنولوژی بر اساس IDE که به منظور اتصال دستگاه‌های ذخیره‌سازی یا درایورهای نوری به مادربورد PC استفاده می‌شود را PATA می‌نامند. لازم است بدانیم به PATA آدابتور آنالوگ تلفن یا ATA نیز می‌گویند. زمانی که تکنولوژی SATA(SERIAL ATA) به بازار عرضه شد، نام تکنولوژی ATA را PATA ( PARALLEL ATA) گذاشتند. تفاوت اتصال SATA با PATA در استفاده از فناوری است. در SATA از فناوری سیگنالینگ سریال استفاده می‌شود، این در حالی است که PATA بر اساس فناوری سیگنالینگ موازی کار می‌کند.

کاربرد آداپتور آنالوگ تلفنی

ماهان ویپ

شرکت بزرگ ماهان ویپ ارائه دهنده جدیدترین و بروزترین سیستم‌های ارتباطی همچون voip elastix، sip،  pbx و… است که به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های نیروی انسانی در اغلب اداره‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای شما به صورت مفصل توضیح دادیم که ataچیست و چه کاربردی در زندگی بشر دارد. برای راه اندازی آن به چه بستری در سازمان خود نیاز دارید. در هنگام خرید از یک شرکت ارائه دهنده باید دقت داشته باشید که شرکت فروشنده خطوط باید دارای پشتیبانی فنی مناسب باشد تا بتواند خدمات خودرا 24ساعت شبانه روز پشتیبانی کند و نیز باید بتواند امنیت خطوط را تامین کند.و دارای ظرفیت تجهیزات بالایی باشد. شرکت ماهان ویپ بزرگترین شرکت ارائه دهنده سیستم های جدید در این زمینه با داشتن طراحان قوی شبکه آماده است تا طرح‏های ایمن و مطمئنی برای مخاطبان خود ارائه دهد.

سخنی در آخر

همانطور که در مطالب قبلی در خصوص “آدابتور ATA چیست“، گفتیم برخی تجهیزات وجود دارند که برای استفاده در شبکه‌های ارتباطی استفاده می‌شوند همچون آداپتور آنالوگ تلفنی یا مبدل Voip. شاید این به دلایل مختلف همچون ساده بودن ساختار آن متوجه اهمیت و ارزش بالای آن نشویم. در مبحث ” مبدل ATA چیست ” تلاش کردیم تا با بررسی دقیقتر انواع ata مخاطبان عزیز را با اهمیت آن آشنا کرده و سبب شویم در خصوص متوجه شوید وظیفه آداپتور آنالوگ تلفنی و عملکرد ata چگونه است.

را ه های برقراری ارتباط با سیستم های ویپ

برای ارتباط با سیستم های ویپ ، سه راه اصلی وجود دارد : از طریق گیتوی های ATA ، آی پی تلفن ها و از طریق اتصال کامپیوتر ها به هم.
در این جا اتصال از طریق ATA را می خوانید.
ATA چیست ؟
ATA یا Analog Telephone Adapter ، آداپتور یا واسط آنالوگ تلفنی می باشد که رایج ترین راه ارتباطی برای اتصال به ویپ می باشد.
ATA ها ، دستگاه هایی هستند که با ایجاد ارتباط میان تلفن های آنالوگ قدیمی که در همه ی منازل استفاده میشود و اینترنت و کامپیوتر شما ، امکان استفاده از ویپ را به سادگی و بدون نیاز به تغییر سخت افزاری چشم گیری فراهم می کند.

مزایای استفاده از ATA

علت این که برقراری ارتباط با سیستم های ویپ از طریق ATA ؛ رایج تر از سایر تجهیزات سخت افزاری ویپ می باشد ، هزینه های کمتر آن می باشد. استفاده از تلفن های ویپ که به صورت جداگانه از تکنولوژی ویپ بهره مند هستند و خاص سیستم های ویپ ساخته شده اند ، تا حدودی هزینه بر هستند.لذا می توان با استفاده از آداپتور آنالوگ تلفنی یا ATA ، به سادگی پلی بین ویپ و سیستم قدیمی که در دسترس داریم ایجاد کنیم.
همه ی ATA ها ، ارتباط فیزیکی میان کامپیوتر و تلفن سنتی و یا تلفن سنتی و مودم شما برقرار می کنند. برخی از این آداپتور ها به صورت مستقیم به ویپ متصل میشوند ، در حالی که برخی به واسطه ی نرم افزار های ویپ که قبلا معرفی کرده ایم ، این ارتباط را برقرار می کنند. با دنبال کردن پیج اینستاگرام ماهان ویپ از اخبار جدید آگاه شوید.

سوالات پرتکرار

  • Voip چیست؟

ویپ به کاربران این امکان را می‎دهد که به وسیله تلفن‎ها و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی همچون رایانه، گوشي‌های هوشمند، گوشي‌های مخصوص ويپ voip و همچنین مرورگرهای مخصوص، تماس صوتی برقرار کنند. این تکنولوژی برای مصرف کننده بسیار مفید و سودمند است زیرا دارای ویژگی‌های خاصی است که در سرویس‌های معمولی مخابرات پیدا نمی‌شود

  • تلفن تحت شبکه چگونه کار می کند؟

نحوه کار تلفن های تحت وب همچون تلفن های معمولی و سنتی است اما نصب انواع ip phone در مقایسه با سیستم تلفن‌های سنتی از یک پیکر بندی آسانتر برخوردار است.

  • ata مخفف چیست؟

مبدل Voip با نام تجاری ata مخفف عبارت Analog Telephone Adapter است.

پیمایش به بالا