02187273

ساختار گیت وی های ویپ

ساختار گیت وی های VOIP

همان طور که گفته شد از گیت وی ویپ به عنوان پل میان شبکه های مخابراتی و سرویس ویپ استفاده میشود. گیت وی های Voip به سادگی از حداقل T1/E1 کانال ویپ پشتیبانی می کنند. برای آشنایی با شیوه استفاده از گیت وی ویپ بهتر است که ابتدا با ساختار گیت وی ویپ آشنا شوید.

ساختار گیت وی های ویپ چگونه است؟

انواع دستگاه های گیت وی ویپ حداقل از یک پورت تلفن و یک اترنت برخوردارند . کنترل گیت وی های ویپ به واسطه پروتکل های ویپ نظیر MGCP, SIP یا LTP انجام میشود. مهم ترین کاربردی که این اتصال گیت وی ویپ به پروتکل های مختلف ویپ می تواند داشته باشد برقراری ارتباط میان دستگاه تلفن یا فکس به واسطه نتورک یا شبکه های سنتی می باشد. به زبان دیگر اگر گیت وی ویپ وجود نداشته باشد، فرآیند برقراری تماس از طریق آی پی برای کاربر ملموس نخواهد بود.
ساختار گیت وی ویپ سبب میشود که امکان قطع و برقراری تماس، نگهداری و ذخیره متن تماس ، تماس مستقیم به نواحی دور یا ارسال تماس به PSTN فراهم شود. از دلایلی که هزینه های سیستم ویپ نسبت به تلفن معمولی کمتر شده است گیت وی voip می باشد.
با استفاده از گیت وی ویپ است که می توان تماس های برنامه ریزی شده را به واسطه زنگ تماس شخصی سازی شده هماهنگ کرد. مهم ترین نقش گیت وی VOIP فشرده سازی تماس یا فکس و یا خروج این پیام ها از حالت فشرده می باشد. در ساختار گیت وی ویپ معمولا جلوه های اضافی نظیر رابط های کنترل کننده Gatekeepers یا Softswitches ، سیستم های مدیریت شبکه و سیستم های صدور صورت حساب نیز دیده میشود. در نوع دیگری از گیت وی های ویپ به واسطه ساختاری که دارند می توان از آن ها به عنوان ایستگاه پایه GSM ساده استفاده کرد. راه اندازی این ایستگاه در اغلب کشورها نیازمند مجوز های دسترسی می باشد.

پیمایش به بالا