02187273

چطور سیپ ترانک به بهبود کسب و کار ما کمک می‌کند

 ترانک چیست ؟ چطور سیپ ترانک به بهبود کسب و کار ما کمک می‌ کند؟

ترانک چیست ؟ آیا می‌دانید ترانک در شبکه چیست ؟ به زبان ساده می‌توانیم بگوییم که معنی ترانک در واقع کانال‌ هایی می‌باشند که از آن‌ها‌ برای عبور کردن کابل شبکه و نصب کردن اتصالات مختلفی استفاده می‌‌شود که علاوه بر جلوگیری کردن از شلوغی کابل کشی‌های روی دیوار منزل یا شرکت‌ها, این قابلیت را نیز دارند که در صورت تمایل در طول مسیر  و بر روی آن‌ها خروجی‌های مختلف مانند برق، تلفن‌ها، شبکه و یا سایر مکانیزم‌ها را ایجاد کنیم.

معمولا زمانی از این انواع ترانک استفاده می‌کنیم که به هر دلیلی امکان خراب کردن دیوار برای قرار گرفتن سیم کشی‌ها و  یا کلید پریزها وجود نداشته باشد. پس همراه مقاله ترانک چیست در ماهان ویپ باشید تا به شما صفر تا صد اینکه تجهیزات trunk چیست را آموزش دهیم.

ترانکینگ چیست ؟

به عنوان مثال فرض کنید که شما در دفتری برای مدتی بصورت اجاره‌ای کار می‌کنید و تعدادی کارمند در آن مکان مستقر کرده‌اید که هر یک از این افراد برای کار کردن نیاز به یک تلفن , بر‌ق رسانی , پریز‌های شبکه و … دارند که به دلایل زیادی مثل هزینه‌ی بالا , زمان‌بر بودن نصب و … امکان تخریب شدن دیوار وجود ندارد. در چنین شرایطی نیز استفاده از تراکینگ  به شما پیشنهاد می شود. در این بخش از مقاله ترانک چیست باید اشاره کرد که این امکان برای شما فراهم می شود که بعد از اتمام دوره سکونتتان آن‌ها را خیلی راحت به دفتر جدید خود منتقل کنید.

مزایای ترانکینگ و متعلقات ترانک چیست؟

زیبایی در محیط , قابلیت نصب بسیار آسان , امکان جابجا کردن تجهیزات ترانك شبكه آسان و اضافه کردن کاربر , هزینه کم و … است که شما مجاب به استفاده از ترانک در شبکه و اطلاعات بیشتر برای کاربرد ترانک در شبکه می‌کند.

اجزای داخلی ترانک چیست؟

وقتی صحبت از انواع ترانک و کاربرد آن به میان می‌آید هدف ما ترانک یک محفظه برای کابل کشی کردن نیست. در حقیقت ترانکینگ اجزای متفاوتی (مانند : زاویه خارجی و داخلی , سه راهی ترانک , قطعه اتصال بدنه و یا درب و ….) دارد. این متعلقات ترانک عملکرد‌های متفاوتی را در بر می‌گیرند و هر یک از این تجهیزات نقشی مهم را در میزان انعطاف پذیری آن و زیبایی محیط کار یا منزل ایفا می‌کنند.

قبل از هرچیز، پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی مشکلات خطوط سیپ ترانک با مرکز تماس کلیک کنید. در ادامه مقاله ترانک چیست به معرفی هر یک از متعلقات trunk پرداخته‌ایم:

زاویه داخلی ترانک چیست؟

زاویه داخلی : برای متصل شدن دو ترانک در گوشه‌‌های ۹۰ درجه‌ای داخلی دیوار و زاویه داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زوایه خارجی ترانک چیست؟

زاویه خارجی : برای متصل شدن دو trunk در گوشه‌‌های 90 درجه ای بیرونی دیوار , زاویه‌ی خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زاویه تخت ترانک چیست ؟

زاویه تخت : برای متصل شدن قائم و تغییر مسیر در ترانک یک سطح , کاربرد دارند.

سه راهی trunk

سه‌راهی : از سه راهی برای ایجاد انشعابات در مسیر Trunk استفاده می‌کنیم.

درزگیر ترانکینگ

درزگیر : برای پر کردن درز میان بدنه‌‌ها و درب ترانک‌ها از این قطعه استفاده می‌کنند . درزگیرها سه قطعه دارند که قطعه‌ی اصلی را روی ترانک و همچنین دو قطعه‌ی دیگر را هم در لبه‌های ترانک، برای زیبایی ترانک در نظر می‌گیرند.

مسدود کننده

مسدودکننده : مسدودکننده ها برای حفظ ایمنی و برای پوشاندن بخش ابتدایی و انتهایی ترانک و یک‌دست کردن ظاهر  پروژه از این قطعه استفاده می‌شود.

پارتیشن

پارتیشن : از این قطعه نیز برای تقسیم‌بندی کردن محیط داخل ترانک به دو یا چندین بخش برای مرتب کردن سیم کشی و یکپارچه کردن آن‌ها استفاده می‌شود .

فریم ترانک

فریم : ماژول ترانک محفظه‌‌ای می‌باشد که روی بدنه ترانک قرار می‌گیرند تا کلید و پریز و کیستون در آن قرار می‌گیرند. این قطعه‌ها در نوع های ۲ , ۴ , ۶ و ۸ ماژولی تولید می‌‌شوند. فضای مورد نیاز برای نصب این پریزهای  تلفن , برق و یا شبکه با سایز‌های استاندارد ۲۲.۵*۴۵ یک ماژول و پریز پهن با سایزهای استاندارد ۴۵*۴۵ میلی ‌متر ۲ ماژول می‌باشد.

بهترین مارک ترانک

قطعات و اتصالات رانکینگ

قطعات و اتصالات : قطعاتی مثل کیستون , کلید و پریز که از تجهیزات خود به آن‌ها متصل می کنیم می‌توان نام برد. با ادامه مقاله ترانک چیست همراه ماهان ویپ باشید.

جنس بدنه و سایز ترانک‌ها

trunk از جنس های مختلفی مانند PVC و پلاستیک ساخته می‌شود. جنس بدنه بعضی از آن‌ها به گونه‌ای می‌باشد که مانع از پخش شدن آتش زمان آتش سوزی می‌شوند. برندهای معتبری هم هستند که در تولید این محصولات از مواد مرغوبی استفاده می‌کنند و بعد از گذشت زمان تغییر رنگی نمی‌دهند. همچنین مقاومت آن‌ها به گونه‌ای می‌باشد که در صورت برخورد اجسام هرگز دچار شکستگی نیز نمی‌شوند. ترانک‌ها در رنگ های مختلفی تولید می شود که رنگ اول عموم برند‌های سازنده ترانک‌ها سفید می‌باشند.

طول عمر ترانک چیست ؟

فراموش نکنید که اگر طول عمر ترانکینگ وظاهر محل استفاده از trunk بسیار مهم است و ترانکینگ شما همواره در معرض ضربات پی در پی خواهد بود , نتیجتا پیشنهاد می‌کنیم که از برند‌های معروفی مثل لگراند و اشنایدر استفاده کنید. ترانک ها در مقاصد به اندازه عمق، عرض و اندازه ورودی ایجاد می شوند. معمولاً عرض های مورد انتظار آن در بازار ایران 80، 105، 150 و 155 میلی متر است که در بین خریداران شهرت فوق العاده ای دارد. علاوه بر این، ترانک ها دارای عمق های متنوعی هستند که به عنوان مثال، 50 و 80 از جمله ایده های شناخته شده در بازار ایران هستند.

توجیه ایجاد ترانک با عرض های مختلف و این همان چیزی است که profundities با فرض اینکه می خواهید 5 لینک را از طریق ترانکینگ عبور دهید، می توانید عمق و ترانکینگی را که واقعاً می خواهید انتخاب کنید، که هزینه ها را کاهش می دهد و اتاق را اشغال می کند وجود دارد. ترانک ها به طول استاندارد 2 متری توسط تولیدکنندگان داده می شود، برای این شرایط در صورتی که واقعاً یک ترانک یک متری می خواهید، باید یک شاخه دو متری بگیرید و با توجه به نیاز خود آن را به طول ایده آل برش دهید.

کنتراست بین ترانک و مجرا

Trunk و Conduit از نظر تئوری اساساً مانند لوله ها هستند و هر دو برای لایه بندی استفاده می شوند. در هر صورت، در مورد ظاهر، استفاده و کیفیت، تضادهایی بین این دو وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

دستگاه ها و اتصالات در ترانک چیست ؟

ترانک دارای اتصالات و ابزار الکتریکی (درزگیر، نقطه و غیره) است که بزرگتر از مجرا هستند و معمولاً مهارت بیشتری دارند.

ظرفیت اتصال دنده

ظرفیت معرفی وسایل و تداعی‌های مختلف: به دلیل نوع پلان، صندوق‌ها قابلیت معرفی ابزار و سخت‌افزار مانند سازمان و گوشه‌های تلفن، ضمیمه‌ها، کلیدها و … را روی سطح خود دارند.

هزینه

به دلیل تمایز کیفیت بین کانال و ترانک، هزینه آماده سازی و راه اندازی سازمان از طریق ترانکینگ معمولاً بیشتر از لوله است.

انسداد و قدرت

در مورد استحکام و انسداد: ترانک به دلیل نوع پلان و ضخامت ایمن تر است.

بهترین مارک ترانک چیست ؟

سازمان های داخلی ، ترانک ‌هایی با ویژگی‌ها و هزینه‌های متفاوت ایجاد کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به ترانک و ترانک لگراند، نگسنس، سوپیتا، ایفاپل، البرز، دانوب و… اشاره کرد. برندها به میزان هزینه‌ای که برای شروع کار در نظر گرفته می‌شود.

مزایای ترانک چیست؟

ترانک‌ها امن تر از لوله‌ها هستند. ترانک‌ها نسبت به اثر، آب و شدت نفوذ ناپذیرند. ترانکینگ یک لوله پلاستیکی یا فلزی است که به عنوان ایستگاهی برای عبور پیوندها استفاده می‌شود. ترانک از پیوندها محافظت می‌کند و همه آن‌ها را با هم نگه می‌دارد. همانطور که کسب و کارها دنبال راهی برای افزایش خروجی کار و کاهش هزینه‌ها هستند، سیپ ترانک نیز تبدیل به انتخاب جذابی برای ارتباطات کاری شده است. در واقع سیپ ترانک تجهیزاتی مجازی و معادل با یک خط قدیمی تلفن‌های سنتی است که شرکت‌ها از آن استفاده می‌کردند.

سیپ ترانک منافع بسیاری برای سازمان‌ها دارد که از این میان می توان به نرم‌افزار سیستم تلفنی IP-PBX اشاره نمود. ماهان‌ویپ در این پست به چهار مورد از مزیت های این تکنولوژی اشاره کرده است:

  • مقیاس پذیری

با استفاده از سیستم تلفن قدیمی، برای افزایش ظرفیت باید خط‌های جدیدی از شرکت‌های تلفن تهیه شود که این کار هم زمان و هم هزینه بر است. مراکز تماس برای این‌که در زمان اوج تماس‌ها هیچ تماسی را از دست ندهند، ناچارند چندین خط تهیه کنند. اما این خطوط زمانی که تعداد تماس‌ها بالا نیست به هدر می‌روند. به دلیل مجازی بودن خطوط سیپ ترانک، شما تنها برای چیزی که استفاده می‌کنید پرداخت خواهید کرد نه بیشتر.

  • صرفه جویی در هزینه ها

با اضافه کردن سیپ ترانک به خدمات PBX، هزینه‌ها کاهش بسیاری پیدا خواهد کرد. ابتدا این‌که هزینه‌های شارژ ارائه دهنده خدمات را حذف می کنید. دومین راهی که به کاهش هزینه‌های شما کمک می‌کند این است که تمام تماس‌های شما داخلی می‌شوند، درنتیجه از هزینه‌ تماس‌های راه دور نیز کاسته خواهد شد.

  • امنیت بیشتر

پایداری سیپ ترانک بسیار بالا است، زیرا به‌عنوان خطوط مجازی، به قطع برق ناشی از مشکلات تجهیزات و آب و هوا حساس نیستند.

  • سازگاری با سیستم تلفنی IP-PBX

سیپ ترانک‌ها می‌توانند با ارتباطات مبتنی بر سیپ مانند سیستم تلفن ۳CX برای ویندوز سازگار شوند. ماهان ویپ سیستم تلفن قدیمی را با سیپ ترانک تعویض می‌کند.

مزایایی که از سیپ ترانک گفته شد به کسب و کار شما کمک می‌کند تا ارتباطات را به روشی بهتر و بهینه‌تر انتقال دهد. درنتیجه اگر تاکنون به سرمایه‌گذاری برای این فناوری فکر نکرده‌اید، الان زمان مناسبی برای شروع است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مزایای سیب ترانک و سیستم تلفنی ویپ، با شماره ۰۲۱۸۷۲۷۳ تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما اطلاعات خود را بی دریغ در اختیار شما عزیزان قرار دهند. همچنین در صورت تمایل، برای مشاهده طرح‌های ماهان ویپ برای نصب و استارت مرکز تماس شما به لینک مرکز تماس ابری مراجعه کنید. همچنین اگر به مدیریت مرکز تماس خود نیازمندید، پیشنهاد ما به شما مدیریت مرکز تماس تیم ماهان ویپ است. شما عزیزان می‌توانید پیج اینستاگرام ماهان ویپ را نیز فالو کنید.

منبع: ۳CX

سوالات متداول

ترانک چیست ؟

ترانک‌ها امن تر از لوله‌ها هستند. ترانک‌ها نسبت به اثر، آب و شدت نفوذ ناپذیرند.

ترانکینگ چیست؟

ترانکینگ یک لوله پلاستیکی یا فلزی است که به عنوان ایستگاهی برای عبور پیوندها استفاده می‌شود. ترانک از پیوندها محافظت می‌کند و همه آن‌ها را با هم نگه می‌دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا