02187273

چرا PBX جایگزینی برای نرم‌افزار مرکز تماس نیست؟

چرا PBX جایگزینی برای نرم‌افزار مرکز تماس نیست؟

چرا PBX جایگزینی برای نرم‌افزار مرکز تماس نیست؟

مرکز تماس نقش مهمی را در قسمت رضایتمندی مشتری شرکت شما، میزان فروش و اثربخشی اهداف شرکت ایفا می‌کند. باوجود اهمیت و حساسیت معیارهای کسب و کار، انتخاب دقیق‌ترین فرآیند و فناوری بسیار واضح است. در سطحی‌ترین حالت، مرکز تماس شما باید راهی برای صحبت با مشتری‌ها، تماس‌های مستقیم و بهبود مکالمات مشتری‌ها پیدا کند.
قبلاً شرکت ها برای مدیریت تماس‌های داخلی و خارجی خود، از سیستم تلفنی pbx استفاده می کردند. اگر در حال حاضر تصمیم به خرید سیستم تلفنی pbx برای شرکت خود دارید باید بدانید که این تلفن‌ها جایگیزینی برای نرم افزارهای مرکز تماس مثل ماهان‌ویپ نیستند. شما می‌توانید تنها از سیستم استفاده کنید اما باید بدانید که با استفاده از آن‌ها دیگر به مزایایی که برای خدمات مشتری درنظر گرفته شده است، دسترسی نخواهید داشت.

PBX چیست؟ 

درواقع pbx یک شبکه تلفن خصوصی است که در شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. pbx این امکان را برای شرکت ها ایجاد می‌کند تا یک خط تلفن را به چندین خط داخلی، منشعب کنند و با استفاده از تنها یک خط، چندین داخلی ایجاد کنند و به تمام واحدهای خود دسترسی داشته باشند. در نتیجه، از هزینه‌های تماس شرکت نیز کاسته خواهد شد.

PBX آنالوگ:

پیش از گسترش فناوری اینترنت مدرن، سیستم‌های تلفن PBX تنها روی سوییچ‌ها و خطوط تلفن وجود داشت. به این تکنولوژی PBX آنالوگ گفته می‌شد. تلفن‌های معمولی آنالوگ، از یک سرور کامپیوتر، بورد کنترل و تعدادی خط که به یک سیستم سوییچ داخلی متصل هستند تشکیل شد‌اند.

IP PBX:

سیستم‌های مدرن تلفن PBX با استفاده از فناوری ویپ، تماس را تحت اینترنت برقرار می‌کنند. تلفن‌های IP PBX، اتصال را تحت شبکه محلی LAN برقرار می‌کنند. تلفن های IP PBX نسبت به تلفن‌های آنالوگ برتری‌های بسیاری دارند که مهم‌ترین آن استفاده از فناوری اینترنت برای تماس است. با این فناوری، خدمات در سطح بالاتری عرضه می‌شوند چرا که IP PBX می تواند با نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نیز یکپارچه شود.

چه چیزی PBX را از نرم‌افزارهای مرکز تماس مجزا می کند؟

معمولاً سیستم‌های تلفنی PBX روی نتیجه و اثربخشی فعالیت مراکز تماس تاثیر به‌سزایی نمی گذارند زیرا نمی‌توانند خدماتی که نرم افزارهای مرکز تماس ارائه می‌کنند را فراهم کنند. چند مورد از ضعف‌های سیستم تلفن PBX عبارتند از:

صف تماس: صف تماس به مشتری‌ها این امکان را می‌دهد تا به‌جای اینکه تماس را از دست بدهند، منتظر شوند تا یکی از کامندان پاسخگوی سوال و مشکل آن‌ها باشد. اگر مشتری شما تصمیم بگیرد روی خط باشد، ویژگی های پیشرفته صف تماس به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان انتظار آن‌ها یک پیام سفارشی یا موسیقی زیبا پخش کنید.
مانیتورینگ زنده تماس‌ها: با استفاده از این امکان می‌توانید بدون این‌که مشتری یا فردی که پشت خط هست متوجه شود (و حتی درصورت دلخواه‌تان بدون این‌که کارمندتان بفهمد) تماس او را مانیتور کنید و گوش دهید. با این روش می‌توانید به بهبود روند پاسخگویی مرکز تماس خود کمک کنید.

گزارش‌گیری زنده: با استفاده از نرم‌افزار مرکز تماس می توانید عملکرد تمام کارمندان را بلادرنگ نظارت کنید. شما می‌توانید معیارهایی مانند میانگین سرعت پاسخگویی و میانگین زمانی که مشتری‌ها روی خط هستند را بررسی کنید و تحلیل درست و دقیقی روی تمام تماس‌ها داشته باشید.

آیا نرم‌افزار مرکز تماس با PBX تضاد دارد؟

اگر شرکت شما تنها ارتباطات داخلی دارد یا کارمندان با تلفن‌های خود تماس می گیرند و هزینه شرکت بالا نیست، سیستم تلفنی PBX پاسخگوی نیاز شرکت شما است. اما اگر به دنبال پیشرفت و بهینه سازی تماس‌های شرکت خود هستید، می خواهید مشتری های خود را راضی و شاد نگه دارید، و همچنین در پی فروش بیشتر و بهتر شرکت خود هستید، پس شک نکنید که به یک نرم‌افزار مرکز تماس نیاز دارید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۷۲۷۳ یا تکمیل فرم ارسال درخواست با ما تماس حاصل نمایید. بی شک کارشناسان ماهان ویپ همواره تلاش خواهند کرد تجارب ارزنده خود را بی دریغ در اختیار شما قرار دهند پس با ما راحت باشید.

منبع: talkdesk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا